Шест инструмента за наблюдение на конкурентите и маркетинговите им активности

HC-marketing-budget

Да наблюдават маркетинговите активности на конкуренцията е съществена стъпка за брандовете, които разработват стратегия за съдържание. Откриването на това, което работи за конкурент, позволява на компаниите да придобият представа за типа съдържание, на което може да отговори и тяхната аудитория.

Има много инструменти, които маркетинговите екипи могат да използват за задълбочаване на анализа на съдържанието и за наблюдение на стратегията за маркетинг на съдържанието на конкуренцията, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието предлага 6 от тях.

Регистрирайте се за имейл бюлетини

Според проучване на списание BtoB, 59% от маркетолозите съобщават, че имейлът е най-ефективният канал за генериране на приходи. Това доказва, че маркетинговите екипи трябва да следят имейлите, които конкурентите изпращат на техните клиенти. Абонирайте се, като използвате личен мейл или друг мейл, който не включва името на компанията ви, за да сте дискретни. Така ще научите повече за културата на компанията, бизнес новини, сезонни кампании, типове съдържание и честота на публикуване на съдържание, т.е. как конкурентът адресира целевата си аудитория.

Анализ на видео съдържанието

Проучване на Cisco показва, че до 2019 г. 81% от потребителския интернет трафик ще бъде видео. Много марки включват видео като неразделна част от тяхната маркетингова стратегия за съдържание. Маркетинговите екипи трябва да проверят дали конкурентите използват видео, или не и да търсят взаимодействия, като коментари, гледни точки и споделяния.

Ангажирането е добър показател за ефективността на съдържанието. Проверете, за да видите кои видеоклипове имат най-много гледания, преценете целевите ключови думи в заглавието и описанието на видеоклипа и документирайте всичко, което трябва да се отбележи. Брандовете също трябва да се абонират за каналите на конкуренти в YouTube, за да получават сигнали за нови видеоклипове.

Присъствие в социални мрежи

Много компании са активни в многобройни канали в социалните мрежи. Брандовете трябва да ги следят навсякъде, където имат присъствие. Следвайте или включете за известия и актуализации. Наблюдавайте тона на публикациите, изображенията и ефективността от цялостната стратегия. Ако определен тип съдържание, което конкурентът споделя, получава високо ниво на ангажираност, може да обмислите как да интегрирате нещо подобно във вашата комуникация.

Полезен инструмент за наблюдение на социалната активност на конкурента е Rival IQ. Инструментът помага на компаниите да видят колко бързо конкурентите печелят последователи, колко често публикуват, средната им степен на ангажираност и най-успешните им публикации.

Съдържание с най-добри резултати

Брандовете могат да научат за стратегията за съдържание на конкурента си, като разгледат съдържанието с най-добри резултати. Социалните споделяния са най-добрият показател за оценка на това съдържание, когато няма други показатели.

Компаниите могат да използват Buzzsumo или Social Animal, за да намерят и анализират най-ефективната публикация. Тези инструменти могат да покажат и други маркери, например ключови думи. Прегледът на най-ефективното съдържание и събирането на информация за това какво привлича аудитория към съдържанието може да помогне на маркетолозите да разработят нови теми и идеи за съдържание.

Ключови думи

Избирането на правилните ключови думи за съдържанието драстично увеличава шансовете уебсайтът на компанията да се появява в първите резултати от онлайн търсенето. Ahrefs помага на маркетинговите екипи да наблюдават своите конкуренти, като разкриват свързани ключови думи, данни за обема на търсене и ключовите думи и изрази в най-ефективните публикации. Знаейки кои ключови думи водят трафик и имат по-малка конкуренция, компаниите могат да намерят свързани ключови думи, по които да се насочват към всяко съдържание, което създават.

Уебинари на конкурент

Много от маркетолозите използват уеб семинари като част от стратегията си за маркетинг на съдържание. Уебинарите често се задълбочават в определена тема, а брандовете могат да разберат какво интересува аудиторията на техния конкурент, като посетят някой от техните семинари. Обикновено уебинарите имат сесия с въпроси и отговори в края, така че слушайте, така ще разберете от какво се интересува аудиторията. След това можете да адресирате тези въпроси чрез собствено съдържание или да генерирате идеи за теми.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.