Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 14, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Четири горещи тенденции в маркетинга за 2020 г.

Четири горещи тенденции в маркетинга за 2020 г.

Остава съвсем малко време до края на 2019 г. За маркетолозите отдавна е време да гледат напред в 2020 г.

Онлайн изданието business.com обобщава водещите маркетингови тенденции, на които да обърнем внимание през следващата година.

Една от водещите теми ще е маркетингът, базиран на профили, който се насочва към конкретни купувачи, а не просто към купувачите с общо съобщение.

По-специфично и гъвкаво съдържание

Привлекателното съдържание е приоритет, който трябва да следвате през 2020 г. Съществуват много начини за популяризиране на брандовете чрез съдържание – блогове, видео маркетинг и други. Най-големи възможности, обаче, сякаш се крият в подкастовете.

Подкастовете ви позволяват да достигате до заети хора, които трудно биха чели статии или гледали видеа, но биха слушали запис, докато пътуват, правят упражнения, чистят дома си или правят нещо друго. Този формат ви предоставя възможност да споделите мислите си и да достигнете до други със същите интереси. Форматът позволява да се насочвате към много специфични аудитории.

Намерете своята ниша и започнете да разработвате подкаст. Това ще позиционира вас или вашата компания като експерт по теми. Скоро – вероятно с изненада, ще установите, че слушателите ви следват. Не забравяйте да включите съответните гости, които могат да привлекат слушатели, както и да транскрибирате епизодите за последователите в социалните мрежи.

Когато изградите своеобразна „библиотека“, обърнете внимание на това кой ви слуша, кои епизоди са най-популярни. Това ще ви помогне да продължите да адаптирате съдържанието си към вашата целева аудитория.

Стойностен текстови маркетинг

Достигнете до клиентите си там, където се намират - гледайки телефоните си, без излишни телефонни разговори. Изпращането на съобщения на вашите клиенти е чудесен начин да задавате бързи въпроси, да насрочвате срещи, да споделяте връзки и да насърчавате продажби или други събития.

Все повече хора използват текстови съобщения като основна форма на комуникация, особено тези в по-младите демографски групи. Това е своеобразна гаранция, че съобщението ще бъде видяно. Изследванията показват, че 90% от хората ще прочетат текстово съобщение в рамките на три минути след получаването му, което е отворен курс, далеч по-добър от всеки друг метод на маркетинг.

Уверете се, обаче, че сте получили подходящо разрешение преди изпращане на текстови съобщения, за да задържите клиента си на своя страна. Осигурете специални стимули на клиентите, които ви позволяват изпращане на съобщения, като ексклузивни отстъпки за събития, достъп до безплатна пробна версия или ексклузивно съдържание.

Освен това, помислете да използвате вашите текстове, за да изградите допълнителни връзки към клиентите си, като изпратите линк към бюлетин или абонамент. Старайте се тези, които са в програмата за текстови съобщения, да бъдат включени и ангажирани.

Чатботове на първи ред при обслужването на клиенти

Вярвате или не, уебсайтовете все още обслужват много критична цел за вашия бизнес. Вашият уебсайт може да допринесе за положителния опит на клиента, а ако е остарял, тежък или труден за ориентиране, да го отблъсне. Клиентите очакват помощ в реално време - не искат да чакат някой да се свърже с тях.

Един от най-полезните маркетингови инструменти, които можете да добавите към уебсайта си, е чатбот. Изкуственият интелект постигна голям напредък, а чатботът, който добавя „човешко докосване“ и известна персонализация, помага на клиентите да останат ангажирани и да се връщат. Чатботът може също така да намали времето за изчакване, като отговаря на въпроси в реално време. Друг бонус е, че ботът вероятно ще намали степента на отпадане от вашия сайт и ще увеличи реализациите.

Важно е да имате стратегия и да решите за каква цел ще служат вашите ботове. Използвате ли ги за генериране на трафик? Или за подобряване на задържането на вниманието върху сайта? Може би за намаляване на разходите? Освен че трябва да сте сигурни, че вашият чатбот е стратегически приведен в съответствие с цялостния ви маркетингов план, важно е също така да проверите дали тонът е правилен. Вашият чатбот трябва да има добра "личност", която смятате, че отговаря на вашата компания, а не такава, която е твърде роботизирана или настойчива.

Когато сте настроили чатбота си правилно, можете да получите ценна информация за клиента, тъй като той ви помага да идентифицирате лоялни потребители. Важно е да програмирате вашия чатбот, за да предоставите полезна помощ за клиентите си, и редовно да анализирате регистрационните файлове, за да сте сигурни, че не затварят сайта, защото ботът не отговаря на нуждите им.

Автоматизация

Софтуерът за автоматизация позволява да стартирате много кампании едновременно, като се насочвате специфично към всеки клиент. Той може да задейства действия въз основа на определени правила, които сте задали. Можете също така да запазите пълна история на това как сте се ангажирали с всеки клиент, което ви позволява да имате история и пътна карта на взаимодействията си с тях на едно място.

Маркетинговата автоматизация оптимизира вашите ресурси и спестява време, измерва резултатите, като ви помага непрекъснато да се усъвършенствате в начина, по който създавате своите индивидуални кампании.

Тъй като инструментите за автоматизация на маркетинга стават все по-често срещани и усъвършенствани, клиентите ще очакват този тип персонализирана услуга.

През 2020 г. маркетингът ще продължи да се движи по-бързо от всякога. Тъй като купувачите стават все по-добре информирани, от решаващо значение е да им предоставите персонализирана, модерна форма на съдържание и опит, който смятат, че е уникален и интересен.

Търсите ли как да увеличите присъствието на бранда си в дигитална среда и как да използвате ефективно всички дигитални канали. Вземете своя билет и научете повече по време на Digital Transformation Summit -бизнес форум на сп. Enterprise.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.