Общият показател на бизнес климата през май 2016 г. нараства с 5.0 пункта в сравнение с предходния месец, което се дължи на подобрения бизнес климат във всички наблюдавани отрасли - промишленост, строителство, търговия на дребно и услуги.
Промишленост. Съставният показател „бизнес климат в промишлеността” се повишава с 4.1 пункта спрямо април в резултат на по-благоприятните оценки и очаквания на промишлените предприемачи за бизнес състоянието на предприятията. Относно настоящата производствена активност анкетата регистрира леко намаление, докато очакванията за дейността през следващите три месеца са по-оптимистични.
Относно продажните цени в промишлеността преобладаващите очаквания на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.
През май съставният показател „бизнес климат в строителството” нараства с 6.7 пункта, което се дължи на подобрените оценки и очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията.
Прогнозите им по отношение на строителната активност през следващите три месеца са също по-оптимистични. Същевременно обаче анкетата отчита увеличение на броя на клиентите със закъснения в плащанията.
По отношение на продажните цени в строителството мениджърите предвиждат запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
Съставният показател „бизнес климат в търговията на дребно” нараства със 7.3 пункта в сравнение с предходния месец в резултат на оптимистичните оценки и очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията. Очакванията им по отношение на обема на продажбите и на поръчките към доставчиците (фиг. 12 от приложението) през следващите три месеца са също по-благоприятни.
Относно продажните цени по-голяма част от търговците очакват те да останат без промяна през следващите три месеца.
През май съставният показател „бизнес климат в сектора на услугите” се повишава с 2.4 пункта, което се дължи на подобрените оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Мненията им по отношение на настоящото търсене на услуги обаче са по-неблагоприятни, докато очакванията им за следващите три месеца се подобряват.
По отношение на продажните цени в сектора мениджърите очакват запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
Във всички сектори основен проблем пред бранша в несигурната икономическа среда и конкуренцията.