Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | August 4, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Само една трета от българите са използвали друга застраховка извън задължителната “Гражданска отговорност”

Само 33% от българите са сключвали застраховка извън задължителната Гражданска отговорност на автомобилистите. Доброволните застраховки се купуват рядко, предимно от високостатусни групи, хората в столицата и областните центрове – 67% или всеки трети, живеещ там.

Това показват резултати от представително социологическо проучване, проведено по поръчка на застрахователния портал 24ins.bg - най-голямата онлайн платформа, представяща продукти от бранша и част от застрахователен брокер Брокер инс ООД, изпълнено от агенция ЕСТАТ в края на месец септември.

Безспорно най-купуваният продукт у нас е задължителната застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите, която са използвали 83,2% от лицата, сключвали някога застраховки. Потребителите отговарят че са потребявали във времето съответно: „Имущество“ (23,5%), „Живот“ (20,5%), „Каско“ (20,3%) и „Здравна“ (15,3%).

Предимно мъже, повечето висшисти, собственици на фирми или работещи на ръководни позиции или свободни длъжности, заявяват, че са използвали повече от един застрахователен продукт. Над половината от потребителите с най-ниски месечни доходи (до 500 лв) заявяват, че не са използвали никога застрахователен продукт.

От цялата извадка едва 6.1% споделят, че са използвали услугите на онлайн застраховането. Интересно е, че над 55% от запитаните знаят за възможността да си поръчат застраховка онлайн, но използват интернет за сравнение и събиране на информация.

„Забелязваме тенденция в това потребителите да търсят все по-структурирана и специфична информация за застрахователните продукти и услуги. Липсата на разбираемо представяне на материята и следващото от това ниското доверие към бранша ограничава развитието на застраховането в страната“, коментира Ясен Къчински, управител на 24ins.bg.

Заради това компанията е решила да предизвика обществен диалог и да започне информационна кампания, за да повиши информираността и доверието на гражданите към застрахователните продукти и услуги.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.