Как да спечелите войната за талантите?

job-work-employment-2

Хората са най-голямото богатство на всяка компания. Необходимостта от привличане и задържане на таланти на един силно конкурентен пазар на труда ще продължи да се засилва независимо от технологичните иновации чрез изкуствен интелект и автоматизация.

Разработването на отличаващ се работодателски бранд и насърчаването на силна култура за привличане и задържане на таланти никога не е било по-ключово от сега, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието предлага 6 практики, които да насърчат притока на таланти към компаниите.

Поставете културата на първо място

Най-добрият начин да направите нещо важно е да говорите за това отрано и често. Чудите се върху какво да се съсредоточите, когато става дума за културата на вашата компания? Както неотдавнашна публикация в блога на Glassdoor препоръчва: „Забравете за фантазии като безплатна храна и пинг-понг маси. Трите най-значими двигатели на удовлетвореността на служителите са ясна мисия, висококачествени възможности за ръководство и кариера.“

Изградете правилно работодателската си марка

Три четвърти от търсещите работа обмислят сериозно работодателската марка преди дори да кандидатстват за дадена позиция. Уверете се, че вашият онлайн отпечатък разказва историята, която искате. Изграждането на репутация на топ работодател е важно. В допълнение към вашия уебсайт, социални медии и професионални мрежи, съсредоточете се върху прегледа на трети страни – например отзиви на служители, награди, сертификати.

Работодателската ви марка ще определя как ще изглеждате в очите на бъдещите си служители. Това е общественото възприемане на вашата компания като работодател. Не забравяйте да дефинирате ценностите на вашата организация, нейната уникалност, това, с което се отличава от останалите организации.

Приоритизирайте обучението пред наемането на персонал

Тъй като изкуственият интелект и автоматизацията продължават да набират скорост и вече засягат почти всяко работно място, време е да решите как вашата организация ще се адаптира към тази нова реалност. Хората вече имат големи очаквания за непрекъснато обучение и развитие, особено представителите на поколението Z, които все повече навлизат на пазара на труда. Компаниите, които признават това и реагират, ще могат да привлекат и задържат по-добри кандидати, които ще растат с организацията. Разработете цялостна стратегия за обучение и развитие, която прогнозира уменията, които ще ви трябват в бъдеще, и развива вашите хора, за да отговарят на бъдещите ви нужди.

Съсредоточете се върху преживяването на кандидатите

Кандидатите за работа днес очакват преживяване на ниво потребител. Необходимо е човешко отношение, за да се развият отношения с тях. Не всеки кандидат ще се присъедини към вашата организация, но всеки един от тях ще има мнение дали вашата организация си струва и е вероятно да споделите тази информация с други, които може да са също сред вашите целеви кандидати. Дори ако решите да не наемате някого сега, да се отнасяте добре с него и да поддържате връзка е безценно, тъй като вашите нужди се променят с времето. Наблюдава се и значителен скок в случаите, в които служители се връщат в организациите след напускане, ако към тях се отнасят с уважение и се поддържат връзки.

Увеличете усилията си за набиране на персонал

Има различни технически инструменти, които подобряват човешкия опит при набирането на персонал. Днес технологичните инструменти могат да поемат по-голямата част от рутинната работа, за да могат юристите и мениджърите по човешките ресурси да се съсредоточат върху маркетинга на вашата работодателска марка. Рекрутърите от миналото, за които е известно, че „постят и се молят“, вече не са ефективни.

Не убивайте офиса

Няма съмнение, че гъвкавостта и способността за отдалечена работа са топ ценности за новите служители, , но това не е цялата история. В един свят, който се насочва все повече към знанието, физическата близост с другите хора става по-важна. Работата заедно ни помага да изградим доверие и общност, да си сътрудничим и да се социализираме, както и ни предоставя инфраструктура и подкрепа. Бъдете уверени, офисът няма да изчезне скоро. Повечето топ работодатели комбинират работа в офиса и отдалечена работа за оптимална ефективност.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.