Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 26, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Теорията за камилата или три принципа да изградите устойчив бизнес

Теорията за камилата или три принципа да изградите устойчив бизнес

Да помислим за камилата. Това пустинно животно може и да не е най-симпатичното на света, но е устроено да е издръжливо. За разлика от други животни, камилите могат да издържат на екстремни промени в телесната температура и консумацията на вода.

Камилите могат да оцелеят както под палещото слънце на пустинята, така и на хладния планински климат, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Камилите са устойчиви и адаптивни и могат да оцелеят при условия, които биха убили други животни.

Камилата е чудесна метафора в света на бизнеса и предприемачеството в сегашната икономика. През последните години много от нас възприеха мисленето на „еднорога“, като на всяка цена бързаха да „изригнат“ в индустриите си.

По време на пандемия обаче бързият растеж не е толкова реалистичен. Стратегията за бърз растеж носи много рискове и още по-високи разходи и може да е подходяща за изпълнение само в най-силните икономики.

Време е предприемачите да започнат да мислят като камили вместо еднорози: да възприемат устойчивостта и адаптивността, които идват с бавен растеж. Може да не е толкова вълнуващо - а отказът от поемане на риск не е лесен, но ще оцелеем само с устойчив на атмосферни влияния подход.

Изданието предлага и три начина за повишаване на устойчивостта на вашия бизнес, за да можете да осигурите своя растеж и успех на дълги разстояния.

Движете се по бавна, но стабилна траектория

Изграждането на бизнес от нулата изисква постоянство, бизнес етика, инициативност и дългосрочно планиране. Рисковото финансиране може да е бърз начин за разрастване, но това не винаги е най-обещаващият начин да се гарантира успех с течение на времето - особено по време на такава икономическа несигурност.

Изборът да надграждате собствените си усилия стъпка по стъпка ви позволява да правите нещата така, както искате, да вземате решения, които да подобрят живота на клиентите ви в дългосрочен план и в замяна да ги върнат при вас. Бавният и стабилен процес на развитие ще ви помогне да придобиете, подобрите и изострите уменията, които приемаме и до днес.

Дългосрочната стратегия позволява време за изграждане на бизнес модела, намиране на продукт, който резонира с пазара и разработване на операция, която може да се мащабира. Разбира се, времето може да не е идеално, но не става въпрос за това кой пръв ще излезе на пазара, а кой ще оцелее.

Бъдете стратези, а не опортюнисти

Предприемачеството често се разглежда като чист опортюнизъм: просто измислете страхотна идея, след което направете всичко възможно, за да я оживите. (Обикновено това се превръща в намиране на източник на пари).

За нови начинания обаче истинският успех е по-скоро стратегия, отколкото просто възможност. Поемането на риск е необходимо за всяко ново начинание, но предприемачеството без план почти винаги води до хаос, особено в такива несигурни времена, в които живеем сега.

Имайте предвид, че стратегията и опортюнизмът не се изключват взаимно и че планирането напред не означава, че трябва да се откажете от мечтите. Твърдото разбиране на вашата цел всъщност дава възможност за иновации. Нито една организация или група не могат да правят иновации, ако вървят на 100% в релси.

Мислете за стратегическите си планове като защитен буфер. Как можете да създадете този буфер? Един от начините е да наемете правилните хора - хора, които са енергизирани и са инвестирали във вашата визия и които имат реалистични идеи за това как да го свържете с целевия си пазар, особено когато възникнат бариери.

Второ, не слагайте всичките си яйца в една кошница. Изкушаващо е да отговорите на първоначалното търсене на вашия продукт или услуга, но ако останете фокусирани върху целевия си пазар от самото начало, това ще ви предпази от вземане на необмислени решения. Понякога това означава адаптиране, когато нещата не вървят по план. Може да звучи неинтуитивно, но само с поставени граници ще можете да се насочите към нови възможности, когато това е най-важно.

Усъвършенствайте мисията си

Всички ние се нуждаем от чувство за цел, за да упорстваме, за да се придържаме към нея в трудни времена. Подобно на бензина в колата, чувството за смисъл е това, което ни подхранва, за да продължим да вървим в нова, неизследвана територия.

Това е вярно и за бизнеса. Фокусирането върху вашата цел - проблемът, който сте решили да разрешите, когато стартирате, и хората, чийто живот искате да трансформирате, е най-ефективният начин за справяне с трудностите. Защото дори когато правите неочаквани завои, едно нещо ще остане постоянно: вашата цел.

Затова вместо измерими показатели като продажби и крайни срокове, фокусирайте се вместо това върху мисията и визията на вашата организация и винаги ги използвайте като лещи, за да правите трудни избори за това как да придвижите вашата организация напред.

Може да отнеме известно време, за да разширите бизнеса си до това, което сте си представяли. Но с течение на времето ще видите растеж - вид растеж, който остава стабилен във всеки климат.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.