В условията на извънредно положение хората пазаруват най-необходимото, предпочитат онлайн покупки

hypermarket

Хранителни стоки от първа необходимост, почистващи и дезинфекциращи средства, лекарства, стоки за децата и домашните любимци – това са основните категории стоки, които хората купуват във времето на извънредното положение.

Това показват резултатите от анкета на Broshura.bg сред 1 331 потребители, осъществена в периода 19-23 май.

Общо 95,6% от отговорилите посочват, че пазаруват хранителни стоки от първа необходимост. На второ място с 55,14% от отговорите са почистващите и дезинфекциращи препарати, на трето място с 44,48% са лекарства, витамини, добавки за имунитет. Следват храна за домашни любимци, памперси, козметика за бебета.

Над 68% от участниците в анкетата казват, че  основно пазаруват от големи супермаркети, квартални магазини и от аптеки.

Почти половината от участниците в анкетата посочват, че пазаруват веднъж на 3 дни, а една трета – веднъж седмично. Отговорите на този въпрос показват, че потребителите показват отговорност и избягват ежедневния контакт в най-натоварените вериги за пазаруване. Процесът по планиране за закупуване на определени продукти (shopping list) и желанието за по-малко време прекарано в магазина също са водещи фактори при честотата на пазаруване.

Повече от половината от отговорилите посочват, че предпочитат да пазаруват онлайн. Почти две трети са хората, които пазаруват онлайн хранителни стоки, защото не желаят да се излагат на опасност с цел да предпазят себе си и своите близки.

Данните показват още, че домакинствата редуцират или отлагат покупките на черна и бяла техника, дребна техника, обувки и аксесоари предвид ситуацията. Това поведение би могло да бъде обосновано от наложените забрани и липсата на нормално функциониращо ежедневие.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.