Онлайн пазаруването набира скорост на фона на икономическата блокада в последния месец

online-shopping-2-Pixabay

Онлайн пазаруването надминава всички останали форми на разход през последния месец, като повече от половината европейски потребители (57%) заявяват, че пазаруват онлайн и използват различни виртуални преживявания, като домашни фитнес класове, стрийминг платформи за филми и телевизия и онлайн курсове повече от всякога по време на карантината.

Хората в цяла Европа използват допълнителното време вкъщи, като възможност да придобият нови умения – 37% са започнали да извършват банкови операции онлайн, 31% са придобили нови кулинарни умения от уроци за готвене в интернет, 26% взимат участие във виртуални фитнес класове, а 22% са започнали да учат нов език онлайн, показват данни от проучване на Mastercard.

Според проучването кризисната ситуация е направила потребителите и по-щедри – повече от една четвърт (28%) казват, че са дарили за благотворителност онлайн през последния месец, а 14% от тях са дарили за първи път в този период.

Също така, проучването отчита 36% ръст на хората, които пазаруват стоки от първа необходимост онлайн. Някои от най-популярните тенденции включват увеличение в поръчването на книги – 32%, машинки за подстригване на коса – 19%, и фитнес уреди като дъмбели и постелки за йога – 13%.

Повече от една трета се включват в музикални стриймове, 31% играят видео игри, а 24% са се възползвали от възможността да посетят музей с виртуален тур.

Изследването разкрива, че навиците за онлайн пазаруване също отразяват поведението на потребителите в реалния живот. 81 на сто от тях са типични ловци на сделки в магазина, които прекарват часове в търсене на най-добрата оферта, а 66 на сто редовно създават списъци с желания, но не винаги взимат решение за покупка.

87% внимават какво и къде пазаруват онлайн, като една трета твърдят, че се притесняват да станат жертва на онлайн измама. В опит да поддържат безопасността на плащанията онлайн четирима от петима европейци (81%) са склонни да се придържат към познати търговци на дребно, 80 на сто проверяват търговците, а една трета ще се свържат с търговеца преди да поръчат, ако пазаруват от него за пръв път.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.