Ocado Group разширява бизнеса си в България

Ocado Technology, част от най-големия онлайн търговец на храна в света Ocado Group, ще разшири бизнеса си в България. Софтуерният център на британската компания ще се разрасне до 150 инженери от сегашните 50 и ще смени офиса си.

Дружеството обяви, че е подписало петгодишен договор за два етажа в новострояща се офис сграда на ул. "Хенрик Ибсен" в София. Офисът ще бъде разположен на 2000 кв. метра и ще започне да функционира през юли тази година, пише capital.bg.

Пълна промяна

Ocado Technology откри софтуерния си център в София през 2016 г., работейки заедно с Questers, компания предлагаща услуги по изграждане, опериране и прехвърляне на бизнес в трети страни. Сега британската компания е взела решение да започне да оперира като самостоятелна компания в България.

Мениджърът на Ocado Technology София Ричард Хейууд определя партньорството с Questers като много полезно, за да се установи компанията в София. "Сега е правилното време за Ocado Technology да основе свой собствен софтуерен център тук в София. Това ще ни помогне да се разраснем и да изградим средата, която ще позволи на екипа да продължи разрешаването на предизвикателни проблеми", казва в съобщение Хейууд.

Софийският софтуерен център работи в сферата на роботиката, когнитивния компютинг, складовия контрол, изпълнението на онлайн поръчки, data science – метод за извличане на данни и анализирането им, и др. Той е четвъртата локация на компанията извън Великобритания заедно с два офиса в Полша и един в Испания.

Три в едно

Ocado Technology е част от Ocado, която е едновременно търговец на дребно, най-голям онлайн супермаркет в света и технологична компания. Групата има онлайн платформа за поръчки на храни и управлява огромни автоматизирани складове. През изминалата година приходите oт ритейл бизнеса на Ocado са се повишили с 12.4% до 1.3 млрд. паунда. Продажбите на технологичното подразделение са нараснали с 16.2% до 118 млн. паунда. Компанията регистрира загуба преди данъчно облагане от половин милион паунда при печалба от 12 млн. паунда през 2016 г. Общият обем на поръчките в ритейл търговията е нараснал с 14.3% до средно 263 хил. поръчки на седмица.

Компанията си е поставила за цел да превърне в приоритет в продажбата на лицензни права на своята онлайн платформа на други търговски вериги. Тя вече е въвела системата за поръчки за веригата супермаркети Morrison, която е четвъртата по големина във Великобритания и използва решенията на Ocado за електронна търговия. Сключила е споразумения и с два от най-големите търговеца на дребно във Франция и Канада – съответно Casino и Sobeys.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.