Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | March 19, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Рецепти за успешна мотивация на търговски екипи

Рецепти за успешна мотивация на търговски екипи
ENTERPRISE

Между търговците и мениджърите се наблюдават сериозни разминавания що се отнася до мненията им за факторите за успех, или съответно за провал на една мотивационна програма. Докато 64% от членовете на търговски екипи са убедени, че неуспехът се дължи основно на недостатъчното възнаграждение, 55% от мениджърите си обясняват незадоволителните резултати на корпоративните програми с липса на вътрешна мотивация в самия екип. Тези данни представи на форума My Success in Finance бизнес консултантът д-р Явор Янкулов, предлагайки и конкретни решения на успешно мотивиране на търговски екипи.

На първо място, Янкулов предупреди че най-силните търговци често намаляват своите резултати при работа в екип. Това не значи, че те не трябва да бъдат обвързвани с екипни задачи, участниците в тях трябва да са с близки резултати, а не ангажирани на принципа „силни-слаби“.

Сред факторите, които най-силно влияят върху мотивацията на служителите в търговските отдели са възрастта (физическа и търговски опит); фирмената и организационна култура; характеристиката на задачата, както и ясно формулираната й цел.

Консултантът е категоричен, че допълнителното финансово стимулиране трябва да се прилага, при това то да е сериозна част от месечния доход. При залагането на награди обаче, мениджърите трябва да питат служителите си какви да бъдат те, за да не се получават разминавания в очакванията. „По-добре да предлагайте по-малки награди, но по-често“, съветва той.

Пет задължителни условия за успех при прилагане на мотивационни програми:

  1. Текущото изпълнение на търговските цели да не удовлетворява;

  2. Причината за лошото изпълнение да е по-скоро мотивационна, а не липса на търговски умения или външни бариери;

  3. Степента на изпълнение при постигането на целите да може да се измери коректно;

  4. Целите да са напрягащи, но постижими;

  5. Изпълнението на останалите задачи, които не са обект на програмата, също да се подобрява.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.