Mastercard осъществява най-голямото си придобиване в историята на компанията

Mastercard_Biometric_Card_Bulgaria_image2

Mastercard придобива платформа за разплащания, собственост на базираната в Дания Nets, в рамките на сделка за 2,85 млрд. евро (3,19 млрд. долара). Това е най-голямото придобиване в историята ѝ и ще ѝ помогне в усилията да предлага по-бързи разплащателни услуги, пише Bloomberg.

С покупката Mastercard получава платформа за електронно таксуване, клирингови услуги и услуги за плащания в реално време, сочи изявлението. Компанията твърди, че сделката ще засегне печалбата ѝ за около две години след финализирането на споразумението, което се очаква да се случи през втората половина на 2020 г., пише investor.bg.

Компании и правителства по целия свят пускат подобни системи за моментни разплащания, за да ускорят движението на парите между потребителите и компаниите, с което започна състезание между банките и разплащателните мрежи за привличане на тези потоци.

"Разплащанията в реално време са тук и продължават да нарастват“, коментира Майкъл Мибах, главен директор на Mastercard, отговарящ за продуктите и иновациите. „Това, което открихме в Nets, е бизнес, който е силно вкоренен в някои от най-иновативните и най-активните пазари на плащания в света“.

Книжата на Mastercard повишиха стойността си с 2% до 261,99 долара в 8:46 ч. местно време, преди старта на търговията в Ню Йорк. От началото на годината до понеделник цената на акциите е скочила с 36 на сто, в сравнение с 22% за включващия 67 компании S&P 500 Information Technology Index.

Тази година Mastercard е похарчила 1,1 млрд. долара за придобивания и стратегически инвестиции, в опит да се насочи към нови пазари и да разработи допълнителни форми на електронни разплащания, твърди Робърт Наполи, анализатор от William Blair & Co.
По думите на Мибах Mastercard планира да разшири бизнеса на Nest отвъд основните ѝ пазари в скандинавските страни.

Компанията ще продължи да търси цели за придобиване в същата сфера, както и в области като засичането на измами и анализа на данни, допълва той.

 

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.