Маркетинг в общността - един добре работещ инструмент

communication-1

Когато хората се чувстват като част от общност, могат да се случат удивителни неща. Когато хората могат да се събират - лично или виртуално, те формират взаимоотношения, които ги карат да се връщат за още.

Един пример е непрекъснато нарастващата - 1,4 милиона членове в момента, група във Facebook за общността на Instant Pot, където потребителите на Instant Pot споделят любимите си рецепти и своя опит и грешки, пише онлайн изданието Entrepreneur.com. Хората посещават тази страница, понякога няколко пъти на ден. Това е общност и хората си я обичат.

Има начини, по които можете да създадете такава общност и за вашия продукт или услуга. Свържете клиентите си, така че те да мислят за вас и вашия бизнес, като си напомнят един на друг. Ето няколко начина, по които можете да приложите това.

Направете място, където вашите клиенти да могат да се свързват и да си помагат

Ако вашият продукт или услуга решава проблем, има едно общо нещо за всички ваши клиенти: те търсят решението. Макар че точно това предоставяте, хората могат да споделят мисли и да се свързват с други хора със същия проблем. Затова създайте група, или форум, където хората могат да споделят най-добрите си съвети, познания и опит и да задават въпроси.

Това прави Сергей Хек, основателят на PEAK Tech. „Ние обединяваме блокчейн компаниите в общност, за да могат те да си свържат мрежата и да си помагат“, обяснява той. „Всички тези компании имат слаба видимост, така че се нуждаят взаимно от помощта си“, допълва той.

Не е достатъчно само да имате едно място, където всеки може да разговаря. Бъдете мениджъри, отваряйте сами дискусии и предлагайте ценни ресурси.

Създайте система, при която клиентската база да се самоподдържа

Андрю Джеймс е основател на Oasis, компания, която помага на бизнеса да мащабира своя маркетинг, като свързва компаниите афилиейти за комисиона. Джеймс казва, че изграждайки общност, те са по-способни да осигурят резултати за своите клиенти. Така клиентите остават ангажирани и фокусирани върху продукта, споделят своя напредък и дават ценни съвети.

Създайте централизиран хъб за обучение

Освен, че ще насърчавате общността чрез дискусии и споделяне на ресурси и съвети, помислете и как можете да предложите собствено образователно съдържание. Според smile.io това прави компанията за фитнес облекло GymShark чрез своя блог.

„Със статии със съвети, уроци и упражнения, техният блог е пълен с информация, свързана със здравето и фитнеса, която ясно ги позиционира като източник за всичко, свързано със здравето и фитнеса“, казва авторът Тим Пескоувър.

Ако правите маркетинг със съдържание, помислете как той може да се фокусира върху един център, където вашите клиенти и потенциални клиенти могат да получават информация. По този начин, ако разговорът затихва, нова част от образователно съдържание (чрез статия, видео, подкаст или каквото предпочитате) може да върне клиентите обратно в общността.

Има много онлайн платформи, които могат да ви помогнат да получите предимствата на общността - група във Facebook, бюлетин, Patreon или хостван форум направо на вашия уебсайт. Така еднократните клиенти могат да се превърнат в клиенти за цял живот, като се почувстват като част от нещо по-голямо, когато се натъкнат на вашата компания за първи път.

Общността е мощен инструмент, който гарантира, че поддържате връзка с цялата си клиентска база.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.