Десетте най-важни тенденции в маркетинга на неправителствения сектор за 2021 г. (I част)

SEO-online-marketing-Pixabay-2

Остават по-малко от 3 месеца до началото на новата година и сега е моментът да започнете да планирате занапред. Светът на маркетинга, особено дигиталният, винаги се променя. Докато изграждате бюджета и промоционалната стратегия за вашата организация с нестопанска цел, трябва да планирате колкото можете повече.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, особено в толкова нестабилна среда като тази, пише онлайн изданието business2community.com. Както при много други индустрии, COVID-19 обърна нестопанския сектор с главата надолу. Това добавя към и без това бързата промяна в темпото в онлайн маркетинга, за да направи прогнозирането на тази предстояща година по-предизвикателно и сложно от всякога.

Изданието обобщава 10 тенденции и прогнози за маркетинга за организациите с нестопанска цел през 2021 г., всички базирани както на външни изследвания, така и на собствен опит.

COVID-19 подкрепи неправителствения сектор

Въпреки икономическата криза, която досега показва малки признаци на пълно възстановяване, COVID-19 всъщност увеличи благотворителните дарения в Америка. Намерението и изпълнението зад даренията се променя. Даването е по-тясно свързано с усилията, свързани с COVID-19, както и усилията за подпомагане на нуждаещите се със здравни грижи.

Мъжете и семейните двойки са увеличили най-много даренията си на фона на затрудненото доброволчество, така че хората насочват усилията си да помагат с повече финансови вноски.

Тази последна точка е особено важна. Липсата на възможности за лично доброволчество и мрежи за събития направи виртуалния аспект на маркетинга с нестопанска цел по-важен от всякога. През 2021 г. този виртуален компонент ще стане съществена част от всяка маркетингова стратегия.

Поколението Z излиза на сцената

Увеличенията на благотворителните дарения също се дължат на представителите на поколението Z, което излиза на сцената. То вече израсна и е готово да допринася за обществото.

Поколението Z се отнася до хората, родени през 1996 г. и по-късно, което означава, че  най-възрастните му членове ще навършат 25 години следващата година. Това, разбира се, е най-добрата възраст за човека да стане редовен дарител.

Друг фактор: повечето социални учени смятат, че поколението Z е най-социално осъзнатото поколение досега. Ако те вярват във вас, те ще станат лоялни ваши членове и сътрудници. Готови ли сте това поколение да направи осезаема разлика във вашия микс от аудитории през следващата година? Ще ви трябва съдържание, което е достъпно за тях, включително кратки изявления, които им носят стойност. Това е моментът да се уверите, че каналите и съобщенията ви са подготвени за поколението Z.

Миксът за цифрова реклама се променя

Като говорим за поколението Z, с новата аудитория идват нови маркетингови канали, които са важни за стимулирането и. Да, вашият уебсайт остава вашият основен елемент онлайн и Facebook е толкова актуален, колкото и досега. Има обаче и други канали:

Instagram, който (след като достигна тази година 1 милиард активни потребители) вече не е просто нишов канал.

TikTok, чийто бърз растеж доведе до натрупването на 100 милиона активни потребители в САЩ през август миналата година.

SMS маркетинг, като 75% от потребителите вече казват, че им е удобно да получават текстови съобщения.

Към всичко това добавяме значителните промени и актуализации в основните канали като Facebook и Google. Съберете всичко и е ясно, че с преминаването към 2021 г. организациите с нестопанска цел трябва внимателно да разгледат комбинацията от канали и да направят промени, да оптимизират бюджетите си и да канализират усилията в своята среда.

Сегментирането на аудиторията заема централно място в имейл маркетинга

Имейлът е един от основните начини за комуникация с вашата аудитория онлайн. Имейл маркетингът за организации с нестопанска цел бързо се променя и 2021 г. ще бъде повратната точка за разделяне на доброто от лошото в света с нестопанска цел.

Движещият фактор: сегментиране на аудиторията. Простото изпращане на push имейли до цялата ви база данни вече не дава резултати. В крайна сметка сега изпращаме повече от 300 милиарда имейла всеки ден. Ако объркате нещо в този канал, ще се изгубите в бъркотията и шума на обикновената входяща поща.

Релевантността е най-важна. Всеки имейл, който изпращате, трябва да се отнася лично за хората, които го получават. Това от своя страна е възможно само чрез ефективно сегментиране на списъка с имейли. Така че започнете този процес сега.

Разгледайте вашата база данни и започнете да разделяте аудиторията си на относително хомогенни групи. Настоящите и регулярни донори може да са една група, но не се страхувайте да задълбочите сегментацията. Демографските данни ще ви помогнат да направите допълнителна сегментация, за да персонализирате мейлите си.

Персонализацията отива на следващо ниво

Като говорим за персонализация, сегментирането е само първата стъпка. Ако не персонализирате маркетинговите си съобщения с нестопанска цел през 2021 г., може да имате сериозни проблеми.

Не става въпрос само за въвеждане на собствено име във вашия поздрав. Три четвърти от потребителите вече се чувстват разочаровани, ако уебсайтът, който посещават, не е персонализиран според техните нужди. Междувременно 72% от тях откликват само на персонализирани съобщения.

Колкото повече вашите имейли се доближават до реален разговор очи в очи с абонатите ви, толкова по-добре. Поколението Z очаква такава персонализация  повече от всяко друго поколение преди тях. Новата виртуална природа на маркетинга отне част от това лично докосване.

Инвестирайте в системи, които ви позволяват да създавате персонализирани съобщения за вашата аудитория, независимо от каналите. След това изградете стратегии и комуникационни планове специално проектирани да говорят с целевата ви аудитория.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.