Как да адаптирате маркетинговата си стратегия в кризисни времена?

documents-6

Затрудненията от кризата идват от факта, че плаваме в бурни води. В тези времена логично властват спекулациите и предполагаемите прогнози, на фона на които собствениците на бизнес се объркват още повече какво да правят и/или да не правят с фирмите си.

За бизнесът е важно да си поставя краткосрочни, средносрочни и дългосрочни маркетинг цели и да не прави фрапантни промени в маркетинговата стратегия, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Има някои принципи и концепции, които всеки бизнес може да приложи по време на настоящата криза в областта на общественото здравеопазване или друга криза.

Краткосрочни решения

Краткосрочните маркетинг решения са в рамките на един до три месеца. Именно по отношение на тях настоящата криза ще има най-голямо и драматично въздействие. В зависимост от индустрията, в която се намирате, това въздействие може да бъде положително или отрицателно, както и значително или незначително.

Най-важното е да поемете контрола върху лесно променящите се неща, като например рекламата в социалните медии, в търсачката, видеорекламата и другите видове дигитална реклама, която може да бъде внимателно наблюдавана и коригирана според нуждите на бизнеса.

Изданието дава пример и с ресторант, който е затворен за посетители, но доставя безплатно храна по домовете. Важно е тази информация да бъде надлежно публикувана навсякъде – на сайта, в социалните мрежи, в търсачките, във всички дигитални реклами, така че потребителите да са наясно с това.

При производствен бизнес, при който има спад на поръчките, съответно – на уеб трафика, СРА би се увеличил драстично във време на криза. Рекламата на такъв бизнес би била неефективна, затова е по-добре тя да бъде поставена на пауза временно.

При онлайн търговците има продуктови линии, които се представят добре, и такива, които изостават. Там решенията трябва да се вземат съобразно продаваните продукти.

Средносрочни решения

Хоризонтът на средносрочните решения е 3 – 10 месеца. Въпреки че промените няма да бъдат толкова драматични, колкото в краткосрочен план, може и да се наложат някои корекции на маркетинговата стратегия на вашия бизнес. Уверете се, че най-критичните ви продуктови линии и услуги, които остават търсени, са тези, върху които поставяте средносрочен акцент.

Ако вашият бизнес може да се счупи или да натрупа загуби в определен момент, ангажирайте се с възможно най-много реклама и маркетинг, за да поддържате обема си, дори ако в средносрочен план това означава по-малка печалба. Целта по време на криза за всеки бизнес е да остане жив.

Дългосрочни решения

Хоризонтът на дългосрочните решения е 1 – 3 години. Въпреки че нямаме кристална топка относно текущите обстоятелства, най-доброто решение е да не правите никакви дългосрочни промени на този етап. Тъй като условията и прогнозите се променят, бизнесът трябва да адаптира съответно стратегията си съобразно промените, а не да прибързва.

Избягвайте внезапните и драматични реакции, вземайте интелигентни решения, използвайте данни, за да управлявате решенията си и – най-важното, не изпадайте в паника. Вашите приятели и врагове, партньори и конкуренти са изправени пред същите предизвикателства като вас. Дръжте бизнеса си позициониран възможно най-добре през турбулентните времена и ще видите светлината в края на тунела.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.