Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | May 24, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Швейцарската компания LEM разшири завода си в София

Швейцарската компания LEM разшири завода си в София
Miglena Ivanova

Швейцарският производител на електронни компоненти и измервателни уреди LEM Group разшири завода си в София. Проектът включва удвояване на производствената част, изграждане на нова лаборатория за изпитания на продуктите, разширение на складовите помещения и на офисните пространства.

"Добавихме допълнителни 1000 кв. метра към площта на вече съществуващата ни база в България, която е около 4600 кв.м. Това ще ни даде възможност за разширяване на дейностите в страната с над 50% през следващите години", коментира за "Капитал" Франк Рефелд, изпълнителен директор на LEM Group, пише capital.bg.

Инвестиции и развитие

Швейцарската група откри производството си в България през 2013 г. Първоначалната инвестиция бе 2 млн. швейцарски франка, а първите заети бяха 40.

"Досега LEM е инвестирала 18 милиона швейцарски франка в базата в София. Към момента в българската компания работят над 300 души – административен и оперативен персонал. LEM има четири производствени бази – в Пекин, София, Женева и Токио. Базата в София е втората най-голяма, като всяка следваща година бележи двуцифрен ръст", уточни Франк Рефелд.

Според данните в Търговския регистър за 2017 г. приходите от продажби на "ЛЕМ България" нарастват с близо 30% спрямо предходната година и надхвърлят 50 милиона лева. Печалбата също расте с близо 18% до 3.5 млн. лв.

"В София имаме модерно производствено предприятие за мехатроника, където се произвеждат значителен брой от нашите продуктови серии. За да се справим с тенденцията за миниатюризация, намаляване на разходите и повишаване на изискванията за качество в нашата индустрия, ние съответно увеличаваме степента на автоматизация в българската производствена база. В резултат на това комплексността на дейностите в София непрекъснато нараства и това води до увеличаване на изискванията към българския ни екип", коментира Франк Рефелд. И уточнява, че "ЛЕМ България" се разраства не само като производствена база, а и като център за споделени услуги на LEM Group в отделите "Човешки ресурси", "Финанси" и "Информационни технологии".

Повече изследователска и развойна дейност

Компанията майка си поставя за цел българското поделение да удвои приходите от продажби. В основата на растежа на целия холдинг е изследователската и развойна дейност. "На групово ниво увеличихме разходите си в тази сфера с 35.2% до 21.7 милиона швейцарски франка през последната фискална година и планираме да продължим да инвестираме в тази област. Основните ни стимули за развитие са възможностите за растеж на пазара на електромобили, нарастващата автоматизация и роботизация, новите пазарни сегменти като Smart Grid (интелигентни електроенергийни мрежи) и по-интелигентни сензори", обобщава Франк Рефелд.

Засега специалистите, заети с изследователска и развойна дейност в софийския завод, са 15, но централата планира значително разрастване на отдела и пропорционално увеличение на дейността в тази област, съобщи за "Капитал" Франк Рефелд.

Над 300 милиона швейцарски франка

Швейцарската група LEM произвежда преобразуватели за ток и напрежение, които намират приложение в индустрията (основно роботи), във влакове, медицински уреди, в автомобилната промишленост. Сред клиентите на холдинга са Fanuc, ABB, Siemens, Schneider, General Electric.

Според Франк Рефелд компанията вижда значителни възможности за растеж, произтичащи от нарастващото и застаряващо население в света. "Ефективното и устойчиво използване на енергийните ресурси ще бъде от все по-голямо значение. От друга страна, новите технологии позволяват да се използват преобразуватели в области, в които по-рано това не е било възможно да бъде направено по икономически целесъобразен начин - по-специално за измерване на по-слаб ток. Ето защо непрекъснато преразглеждаме технологията, производствените и развойните ни възможности, а също така процесите и организацията, за да се подготвим за този предстоящ растеж", коментира Франк Рефелд.

LEM Group отчита продажби от 301 милиона швейцарски франка за финансовата 2017/18 и печалба от 53.3 милиона швейцарски франка. "За първи път в 45-годишната си история компанията надхвърля оборот от 300 милиона швейцарски франка", подчертава Рефелд.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.