Любителите на киното остават привързани към киносалоните, въпреки появата на нови технологии и преживявания

cinema

Във време, когато технологиите се променят скоростно, и начините, по които гледаме филми, стават все по-различни, любителите на киното остават привързани към преживяването в кино салон, показват резултатите от проучване на Mastercard.

Общо 70% от европейските филмови любители предпочитат да ходят на кино, отколкото да гледат филм у дома. Наред с това 64% от анкетираните от различни градове харесват идеята за подобрено преживяване при гледане на филм в бъдеще.

Международно проучване, което анализира навиците за гледане на кино в седем града

За да се даде старт на дискусия за кино преживяването, изразено в количествени данни, е проведено проучване с представителна извадка в седем големи града – Берлин, Истанбул, Лондон, Мадрид, Москва, Париж и Рим.

Проучването изследва нагласите за гледане на филми на 2 125 жители на тези градове. За запитаните киното е третата най-любима културна дейност след пътуванията и храненето навън. Но за жителите на Рим и Париж киното се нарежда на втора позиция след пътуванията.

Участващите в анкетата жители на Рим се нареждат на първо място по посещаемост в кината, като 41% от запитаните заявяват, че ходят на кино поне веднъж седмично. Непосредствено след тях се нареждат жителите на Москва и Париж, от които 38% заявяват същото. В Париж са концентрирани най-запалените кино фенове – 8% заявяват, че посещават киното повече от веднъж седмично.

Ходенето на кино е регулярна и колективна практика за всички. Киноманите, които предпочитат да ходят на кино сами, са едва 8%. Хората, взели участие в проучването, предпочитат ходенето на кино по двойки – 48% от запитаните.

На въпрос какви чувства предпочитат да усещат по време на гледането на филм в киносалон, отговорите от всички седем града се обединяват около желанието за смях. На втора и трета позиция запитаните очакват да бъдат изненадани или да се размечтаят. Комедията е любимият жанр, а непосредствено след това се нареждат екшън и драма филмите. Класацията разкрива и няколко географски различия: в Лондон хората предпочитат драмата, а в Истанбул – научната фантастика.

Независимо от града, ясният отговор за най-хубавото място за гледане на филм, е киносалонът. На въпрос къде си представят, че ще гледат филми след 10 години, запитаните на първо място посочват иновативни пространства като високотехнологични мултиплекси, които подобряват зрителското преживяване.

Как се променят начините, по които преживяваме киното

Резултатите от проучването са представени на кръгла маса, организирана от Mastercard в Кан, по време на която кино експерти коментираха настоящото и бъдещето състояние на киното като преживяване.

„Киното е много силен културен навик“, заяви Стюарт Браун, директор програма и придобиване в BFI. „Когато се появи телевизията, всички казваха, че това ще обозначи края на киното. Същото се случи с видеокасетите, а след това и с DVD дисковете, като сега се случва и със стрийминга. И все пак киното продължава да съществува и да се развива. Всички иновации (IMAX, 3D, звукови ефекти и т.н.) всъщност са от съществено значение за това киното да остане атрактивно преживяване“, допълва той.

„Въпреки, че ходенето на кино е преживяване, което е далеч от изчезване, киносалоните трябва да се адаптират към новите очаквания на публиката“, коментира Ник Виварели, журналист в списание Variety. „Кината сами по себе си трябва да вдигнат нивото на оборудването си, за да направят преживяването дори още по-уникално и различно от това, което публиката може да преживее у дома”, подчертава той.

„Кино преживяването трябва да бъде запазено“, отбеляза Лиса Неселсън. „По-младите поколения са ключови за тази цел. Много е хубаво да видиш какво влияние оказва ходенето на кино върху децата, въпреки че те може и да не разберат напълно филма, който гледат. Киното отваря нови хоризонти на мислене, нови асоциации, които ще повлияят на живота им на по-късен етап“, посочва тя.

„В днешно време хората и обществото като цяло оценяват преживяванията повече от материалните неща. Киното се подчинява на същото правило и това е една от причините да остане уникална и масова културна дейност. Ето защо е от съществено значение да предлагаме безценни преживявания в кината“, заяви Роуз Бомонт, старши вицепрезидент, маркетинг и комуникации в Mastercard.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.