Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 15, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

IBМ финализира сделката за софтуерната компания Red Hat за 34 млрд. долара

IBМ финализира сделката за софтуерната компания Red Hat за 34 млрд. долара
Miglena Ivanova

IBМ финализира сделката за придобиване на софтуерната компания Red Hat Inc на стойност 34 млрд. долара. С внушителната инвестиция американският технологичен гигант иска да навлезе по-сериозно в бизнеса с облачни изчисления, пише Reuters.

Главният изпълнителен директор на IBM Джини Ромети иска да вкара компанията в този бързо разрастващ се сегмент на информационните технологии и да намали зависимостта на фирмата от традиционния си хардуерен бизнес. Той желае това да се случи възможно най-гладко, а освен това да намери начин да се пребори с доминацията на утвърдени играчи на пазара на облачни услуги като Amazon, Microsoft и Google, пише economic.bg.

IBM се съгласи да купи Red Hat през октомври 2018 г. През май тази година компанията получи одобрение за сделката от щатските регулатори, а през юни – и от европейските. Офертата към софтуерната компания оценява акциите ѝ на 190 долара за брой, което представлява 63-процентна премия.

Основана през 1993 г., Red Hat е специализирана в разработването на комерсиални операционни системи, базирани на ядрото Linux, най-популярният софтуер с отворен код и основна алтернатива на Windows.

От години IBМ страда от спадащите приходи на бизнеса с продажба на хардуер и опитва да се измъкне, преминавайки към нови продукти и услуги.

Изпълнителният директор на Red Hat Джим Уайтхърст и неговият мениджърски екип ще продължат да работят в компанията. Те ще станат част от висшия мениджърски екип на IBM и ще са директно подчинени на Ромети.

IBM ще продължи да поддържа централата на Red Hat в Роли, Северна Каролина, нейните съоръжения, търговски марки и практики. На практика компанията ще работи като отделно звено в IBM.

Двете компании обявиха, че ще предложат „хибридна платформа от следващо поколение“, която ще бъде базирана на технологии с отворен код, като Linux и Kubernetes. Стратегията на IBM за „облаците“ се фокусира върху подпомагането на компаниите да обединят множество облачни платформи, вместо да се конкурират поотделно с гигантите на пазара.

IBM обяви, че Red Hat ще продължи да изгражда и разширява партньорствата си, включително с Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud и Alibaba.

От 2013 г. приходите на IBM от облачни услуги като процент от общите приходи са нараснали шест пъти до 25%. За 12-те месеца до края на първото тримесечие на 2019 г. приходите от този бизнес са надхвърлили 19 млрд. долара.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.