Как да ползвате успешно хаштагове?

pro-socialnetwork-graphics

Хаштаговете са едно от най-важните неща в социалните медии, ако развивате маркетингова стратегия. Това, което първоначално започна като хаш или паунд  в Twitter на 23 август 2007 г. от Крис Месина, се превърна в световен феномен, който не само помогна на потребителите на социалните медии да се свързват, но и позволи на бизнеса да спечели от използването му.

Хаштаговете могат много да помогнат за засилването на социалното присъствие на марката, пише онлайн изданието business2community.com. Те се насочват към целевата ви аудитория, подобряват SEO и т.н. Маркетолозите знаят, че докосването до силата на хаштаговете е това, което добавя към вирусното и въздействащо съдържание.

Това, което те не казват обаче, е че само хаштаговете не са достатъчни. Това, от което се нуждаете, е стратегия за хаштагове в социалните мрежи.

Изданието обобщава пет ключови съвета за създаването на такава стратегия.

Знайте лимитите на хаштаговете

Почти няма социални платформи, които да не ползват хаштагове, но не всички ще ви позволяват да добавяте безконтролно хаштагове към публикациите си. Последователите ви също имат свои лимити.

Когато става въпрос за Instagram, можете да използвате 30 хаштага, иначе публикацията ви ще се счита за спам и няма да бъде допусната. Броят се хаштаговете както във водещия пост, така и в коментарите.

Когато става въпрос за вашите Instagram Stories, лимитът пада до 10 хаштага, макар и да не е официален. Тествайте, за да видите кое работи най-добре за вас.

Понастоящем Facebook няма ограничение, но това е защото няма ии хаштаг култура. Всъщност Social Media Today установи, че „публикациите във Facebook без хаштаг се представят по-добре от тези с хаштаг“.

Към 2019 г. Twitter препоръчва да използвате не повече от два хаштага на туит. Свободни сте обаче да използвате колкото си поискате. Подчертайте ги всякак, използвайте ги в изречение, за да акцентирате върху важна тема.

YouTube ви позволява да използвате до 30 хаштага за вашия бизнес. Видеоплатформата позволява да добавяте хаштагове в заглавието на видеото и описанието, за да подобрите откриваемостта на видеоклипа.

Pinterest има ограничение от 20 хаштага за всеки пин. И там хаштаговете работят като навсякъде другаде.

Намерете популярни хаштагове за индустрията ви

Ако искате да използвате хаштагове ефективно, трябва да разберете кои са най-предпочитаните от вашите последователи или клиенти. Потърсете хаштагове, които вашите клиенти използват и търсят ежедневно. Все пак след това ще трябва да разберете и кои работят най-добре за вас.

Създайте хаштагове за вашата марка

Хаштаговете не са само за големите брандове. Можете да създадете хаштаг с с името на вашия бизнес, слоган или др. Смисълът е да създадете свой собствен SEO фрагмент в социалните медии, който позволява на потребителите да ви намерят лесно.

Преди това все пак проучете, за да не се окаже, че и друг използва същия хаштаг. Това може да ви спести от много проблеми в дългосрочен план.

Помолете клиентите си да използват хаштага на вашата марка

Това играе роля за стимулиране и безпроблемно намиране на бизнеса ви в платформите. Това ви генерира и ценно създадено от потребителите съдържание, което е автентично и ви генерира по-голяма експозиция.

Това ви позволява и активно „социално слушане“, така че лесно можете да хванете и социална криза.

Учете се от инфлуенсърите

Намирането на хаштагове, които лесно се свързват с клиентите ви,  може да ви донесе много ползи, но и да ви нанесе много вреди. Винаги е добре да продължите да проучвате, така че да намерите хаштаговете, които работят за вас.

Известно е, че инфлуенсърите се свързват със своите последователи и лесно намират популярни хаштагове. Следете ги, можете да научите много.

Ако работите с инфлуенсъри, уверете се, че те използват хаштага на марката ви. Това улеснява потенциалните клиенти да се свържат с вас.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.