Четири финансови грешки, които собствениците на малък бизнес трябва да избягват

business-2-Pixabay

Всеки предприемач е правил и ще прави финансови грешки в процеса на управление на бизнеса. Тези, които нямат познания по счетоводство, често пренебрегват необходимостта да повишат финансовата си грамотност. Истината обаче е, че дори и малки финансови грешки могат да доведат до сериозни проблеми с паричните потоци дори при най-малко невнимание.

Ето и четири основни финансови грешки на предприемачите, според entrepreneur.com, които могат да бъдат избягвани, така че бизнесът да е защитен.

Закъснения с плащанията

Никой не обича да плаща сметки. Обичайно отлагаме плащания до последния момент и това се отнася за всички собственици на бизнес, които отлагат включително и събирането на вземанията.

Нормално е да давате малко повече време за плащане на клиентите си, за да насърчавате продажбите. Това от една страна може да даде повече гъвкавост на клиентите, но от друга може и да парализира паричните потоци. Това важи в пълна сила и за плащането на собствените сметки. Дори и едно пропуснато плащане може сериозно да навреди на кредитния рейтинг.

Най-добрият начин да се проследяват плащанията е да се използва онлайн фактуриране и счетоводни операции. По този начин всички сметки са организирани и могат да бъдат достъпни навсякъде и по всяко време.

Липса на фонд за спешни случаи

Някои предприемачи със сигурност ще кажат, че просто не знаят какво ще им се случи. Всеки бизнес се развива и със сигурност може да се появят неочаквани предизвикателства. Така че е абсолютно наложително налице да има резервен план, особено когато става дума за финанси. Най-добре е предприемачите да имат спешен фонд най-малко за три месеца, като изграждането му трябва да стартира незабавно с първите постъпления от бизнеса.

По-голямата част от стартиращите компании се провалят именно поради липса на или злоупотребата с капитал. Фондът за спешни случаи дава малко повече пространство за маневри в случай на проблеми.

Финансите на бизнеса и личните финанси не са общи

Това е един от най-честите и опасни капани за малкия бизнес. Собствениците на дребен бизнес често смесват личните с фирмените финанси.

Още при започването на бизнеса е добре двете неща да се отделят, защото никой не иска един неуспешен бизнес да провали личната му финансова репутация. При невъзможност от отделяне на двете неща настъпват всякакви усложнения – при плащането на данъците, измерването на печалбата и дори поставянето на ясни финансови цели.

Отделяне на прекалено много време за дейности, които не генерират приходи

Със сигурност няма да получите възвръщаемост от много дейности. Затова е важно да се прави разлика кои от тези дейности има най-голям шанс да създадат някакви парични потоци. Когато става въпрос за управление на времето, изключително е важно да се отделя специално внимание на нивото на производителност.

Всеки разполага само с 24 часа дневно. Времето е най-ценният актив и трябва да се третира като такъв, затова и всякакви срещи, които не носят добавена стойност за бизнеса, трябва да бъдат сведени до минимум.

Най-добре е в тези случаи да се следва правилото 80/20. Трябва да се идентифицират тези дейности, които генерират най-много пари, като за тях трябва да се отделя 80% от времето, а останалата част да се посвещава на всички останали дейности. Ако тази стратегия се следва, тя се отплаща, но отнема години на практика.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.