ЕП прие новите правила за транспортните компании в ЕС

kamion-sxc

Европейският парламент (ЕП) прие новите правила за дейността на транспортните компании в Европейския съюз (ЕС).

Предвиждат се промени при командировките на шофьори и времето за почивки, въвеждат се строги ограничения при изпълнението на каботажни превози, предприемат се и мерки за ограничаването на т.нар. фирми „пощенски кутии“, съобщават от пресслужбата на ЕП.

Парламентът иска да се заменят съществуващите лимити на броя каботажни операции (операции на транспортните дружества, извършвани в рамките на национален пазар извън собствената им страна), с лимит във време (3 дни), както и да се въведе регистриране на преминаването на граници в тахографите на камионите.

Трябва също да има „срок на прекъсване“ за камионите, който трябва да бъде прекаран в държавата на произход (60 часа), преди те да могат да извършват по-нататъшни каботажни превози с цел предотвратяване на систематичен каботаж.

За справяне с проблема с т. нар. фирми „пощенски кутии“ транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата членка на регистрация. Тъй като превозните дружества все повече използват леки търговски превозни средства за предоставяне на транспортни услуги, тези субекти ще трябва също да спазват нормите на ЕС за транспортни операции, отбелязват евродепутатите.

Евродепутатите искат правилата за командироване да се прилагат и върху каботажните и трансграничните операции, вкл. транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).

Парламентът настоява още да се използванет дигитални технологии, които да облекчат живота на превозвачите и да намалят броя на проверките. Те също искат националните органи да се концентрират върху дружествата със слаби резултати на спазване на правилата, като от друга страна се намалят случайните проверки на операторите, които спазват правилата.

Евродепутатите също предлагат изменения за гарантиране на по-добри условия за почивки на превозвачите. Дружествата ще трябва да организират разписанията си така, че превозвачите да могат да се прибират у дома на редовни интервали (поне на всеки четири седмици). Задължителната почивка на края на седмицата трябва да се прекарва извън кабината.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.