Employer Branding: Колко важен е имиджът на работодателите в България

Employer-Branding-Forum

Бизнесът в България става все по-безсилен да открие и задържи талантите и текучеството във фирмите е все по-често явление. Причините се крият в трудното дефиниране на ключовите предимства на компаниите, слабата комуникация на предимствата да работиш в конкретната организация и излишно усложненият процес на подбора и задържането на кадри.

Това показват резултатите от проучване, проведено от SkillGround и представено от Марин Дандаров и Ники Неков, основатели на SkillGround, в рамките на форума Employer Branding: „Успешният имидж и факторите за изграждане на силен работодателски бранд“.

Форумът е организиран от сп. Enterprise и се проведе в Бургаския свободен университет, гр. Бургас.

Някои компании не успяват да идентифицират профила на идеалния кандидат за дадена длъжност. Други пък инвестират в краткосрочни резултати и в набирането на нови служители, вместо в задържането и квалифицирането на настоящи такива.

Същевременно по света работодателите полагат усилия да изградят своята марка. Привличането и задържането на таланти е възможно само чрез създаване на стимули. Работодателите работят основно с материални придобивки, но все по-често служителите обръщат внимание и на нематериалните придобивки, като гъвкаво работно време, работа от дома, възможности за обучение и др., коментира Павлин Иванов, КРИБ-Бургас, в рамките на форума.

За привличане на кандидати за работа, представяне на човешкото лице на компанията, устойчиво развитие и ангажираност на служителите е полезен Employer Branding-ът, обясниха Катя Димитрова, собственик на ПР агенция Интеримидж, и Стоян Ганев, JobTiger и Съдружници по одитно консултиране ООД, в своята презентация на тема „Стратегия за изграждане на силна работодателска марка“.

За да ви харесват клиентите, първо трябва да ви харесват служителите, т.е. вътрешната публика, коментира Катя Димитрова. Важно е да се създаде история за дадената компания, която трябва да е истинска, допълни тя.

Двамата съветват да се обърне внимание на процеса по посрещането на нови служители, екипните занимания и сплотяване на екипа, средата на свобода и отговорност към резултатите, както и креативното работно пространство, отвореността на мениджмънта и поощрението на инициативата. Важни са също работата с медиите, с лидерите на мнение в сектора, изборът и подкрепата на корпоративни каузи, като КСО и др., допълни Катя Димитрова.

В рамките на форума се представиха като работодатели телекомуникационната компания А1 и Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт ЕАД, концесионерът на . Пламен Василев, привличане и развитие на таланти в А1 България, посочи предимствата на компанията и бонусите, които предоставя за служителите. Пепина Илиева Митрева, началник отдел „Човешки ресурси“ във Фрапорт, посочи, че компанията е инвестирала над 600 млн. евро в България Според проучване на Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт няма разлика между изискванията на компанията работодател и очакванията на служителите. Заедно с това служителите имат активно участие във всичко, което се случва в компанията, допълни тя.

Ексклузивен партньор на форума е КРИБ –Бургас.

Партньори на форума: A1 България ,Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт ЕАД и Победа АД

Форумът се реализира с подкрепата на Индустриален и логистичен парк Бургас и ИКТ Клъстер Бургас.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.