ЕП направи още една крачка към облекчаването на електронната търговия в ЕС

online-shopping-Pixabay

Потребителите на стоки и услуги в други държави от Европейския съюз (ЕС) ще бъдат третирани като местни потребители. Това предвиждат законови промени, обсъдени в комисията по вътрешния пазар и защита на потребителите на Европейския парламент (ЕП), съобщават от пресслужбата на Парламента.

Така на практика се прекратява практиката за блокиране на географски принцип. Т.е. онлайн търговците в ЕС няма да имат право да дискриминират потребителите от други държави в ЕС по отношение на общите условия, включително цени, на базата на тяхната националност, местожителство или дори тяхното временно местоположение.

Без да плащат повече от местните потребители купувачите от друга държава от ЕС ще могат да купуват продукти дори когато търговецът не предлага доставка до държавата на потребителя, при условие, че има възможност стоките да бъдат получени на предварително уговорена локация в друга държава от ЕС.

Потребителите навсякъде ще могат да получават от търговците онлайн услуги, които не са защитени от авторски права, като облачни услуги, „защитни стени“, хранилища за данни, хостинг на уебсайтове, както и електронни книги, музика, игри или софтуер, ако търговецът има правото или лиценза да използва това съдържание за съответните държави.

Хората освен това ще могат да правят резервации извън мястото си на пребиваване.

Сектори като аудиовизуалните услуги (вкл. предаване на спортни събития, предоставени на базата на ексклузивни териториални лицензи), както и услуги, свързани с финанси, транспорт, електронна комуникация или здравеопазване, засега също са изключени от обхвата на регулацията. В срок от три години след влизането ѝ в сила обаче Европейската комисия (ЕК) трябва да оцени дали те трябва да бъдат включени.

Гласуването в комисията дава на преговарящия екип мандат да започне тристранни разговори със Съвета на ЕС и ЕК с цел постигане на съгласие по финалния документ. Мандатът е одобрен с 31 гласа „за“, 2 „против“ и един „въздържал се“.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.