Цифровата трансформация е за всеки: Идеи за дигиталната стратегия на малкия бизнес

digital-transformation-2

Всяка компания може да се възползва от дигиталната трансформация, но това не означава, че всяка компания трябва да прави едно и също, за да постигне дигитална трансформация. Правилният път зависи от нуждите и възможностите на бизнеса.

Цифровите технологии много променят начина, по който се прави бизнес, и компаниите го оценяват. Освен това цифровизацията не означава, че бизнесът трябва да инвестира милиони в нови технологии. Най-ефективната дигитална трансформация стимулира съществуващата инфраструктура и намира максималната стойност при разумни подобрения, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Цифровата трансформация е термин, който включва голямо разнообразие от цели. За някои компании цифровата трансформация означава използване на облачните възможности. За други важни са изкуственият интелект и машинното обучение, а за трети – анализът на данни и внедряване на интернет на нещата.

Цифровата трансформация не означава, че компаниите ще се откажат от „хартиените“ процеси за сметка на супер сложни дигитализирани алтернативи. Целите и предизвикателствата пред конкретната компаният диктуват вида на цифровата трансформация, която тя да преследва. Ако тя, например, търси нови клиенти, може да помисли за внедряване на нови технологии, които да подобрят преживяването на клиентите и да внесат повече удобство, например различни приложения и чатботове.

Компанията, която се опитва да оптимизира партньорската си мрежа, от друга страна, може да инвестира в повече инструменти за анализ. Предприятията, обмислящи цифровата трансформация, трябва да се запитат къде се крият техните възможности и какви са заплахите пред тях. Има ли съпоставими играчи от индустрията, в която оперират, които вече са направили ходове към цифрова трансформация? Клиентите започнали ли са да изискват опции, които компанията не може да предостави днес? Вместо да чака пазарната реалност да им извива ръцете, бизнесът трябва активно да преследва тези процеси, за да остане в играта.

Фирмите не бива да се страхуват от цифровата трансформация, а да се вълнуват. Това може да доведе до увеличаване на спестяванията, повече щастливи клиенти и по-добри перспективи както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.

Ето и някои съвети, които изданието обобщава, за изпълнение на стратегия за цифрова трансформация.

Обърнете внимание на притесненията на служителите

Почти една трета от мениджърите на малки компании в САЩ споделят за съпротива на служителите при подобни промени, показват резултатите от различни проучвания. За да направите промяната възможно най-гладка, говорете със служителите защо компанията се движи в цифрова посока. Някои служители се притесняват, че цифровата трансформация в крайна сметка ще им струва работното място. Говорете честно с служителите за това как компанията предвижда бъдещето си и каква роля играят те в това бъдеще.

Говорете с хората за това на какво трябва да се обърне внимание, покажете им как новите инструменти ще направят работата им по-лесна, но не и излишна. И накрая – уверете се, че всеки един служител ще бъде обучен да работи с внедрените нови технологии.

Планирайте стратегията си

Спестените пари са спечелени пари в бизнеса. Преди да поемете нов дълг, помислете как цифровата трансформация ще направи по-евтини и по-лесни съществуващите процеси. Малките и средни предприятия могат да се възползват от прости инструменти с голямо потенциално въздействие, тъй като не могат да си позволят инвестициите, които правят големите корпорации.

Работете с хора с опит

Повечето малки и средни компании имат нужда от помощ за стратегията си за цифрова трансформация. Не чакайте конкуренцията да направи първата крачка - намерете технологичен партньор с опит в подходящите области. С такъв аутсорсинг дребният бизнес може да увеличи максимално ресурсите си и да плаща само за аспектите на цифровата трансформация с най-голямо въздействие. Добрият партньор в областта на технологиите ще препоръча бюджетни решения, които са съвместими с инфраструктурата на бизнеса.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.