Почти всички българи притежават дебитна карта, но под 40% плащат с карта ежедневно

Mastercard

Почти всеки българин притежава дебитна карта (98%), а 40% имат и кредитна карта. Притежателите на дебитни карти в България са повече в сравнение с тези в съседните ни Македония и Сърбия, където са съответно 94% и 79%.

Това показват данни, включени в годишния доклад на Mastercard – Masterindex, събрани сред проучване, проведено сред 1000 български граждани в 28 града, съобщават от компанията.

Близо половината от запитаните проявяват интерес към незабавните трансфери и P2P разплащанията, съответно 51% и 44%, като основна причина за това са бързината и удобството, които осигуряват. Биометрията като метод за автентикация на плащанията е предпочитан метод сред потребителите, които плащат с телефона си – 43% предпочитат да въвеждат биометрични данни, сочат резултатите от проучването.

Що се отнася до честота на използване, у нас дебитните карти се използват най-често – 39% плащат с тях ежедневно, докато 32% използват кредитни карти до два пъти в месеца.

Изборът на конкретна марка разплащателна карта се определя от потребителите най-вече на база добрата репутация на банката картоиздател (40% от участниците в проучването посочват този показател като водещ).

В същото време става ясно, че картодържателите в България са много чувствителни към цените, когато става въпрос за избора на банката – клиентите се ориентират най-вече по ниските лихвени проценти и ниската комисиона (64%). Други важни причини за избор на банка са допълнителните функции на картата, както и това дали се приема от всички банкомати (около 30% посочват тези два фактора).

Като основен стимул за увеличаване честотата на използване на разплащателна карта потребителите посочват възможността за възстановяване на суми и схеми за лоялни клиенти (съответно 44% и 46%).

За най-ценена характеристика при избора на карта потребителите посочват безопасността, която гарантира при плащания (посочена от 44% от запитаните), последвана от улесненото използване и удобството при разплащанията (28%).

Картодържателите откриват удобство от използването на дебитна карта за разплащане в хранителни магазини (65%), онлайн пазаруване и резервации (43%) и за плащане на сметки и пазаруване на дрехи (33%). Кредитните карти са предпочитани на първо място, когато става въпрос за онлайн пазаруване и правене на резервации (за 50% от проучените), последвани от пазаруване на храна и дрехи, съответно с 47% и 42%.

Относно безконтактните плащания проучването показва, че 58% от потребителите се чувстват комфортно, когато плащат безконтактно без въвеждане на ПИН код за суми до 50 лв.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.