Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | October 20, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Какво трябва да знаем за кражбите на данни?

Какво трябва да знаем за кражбите на данни?

Дори и да си мислите, че от вашата организация няма какво да се открадне, има голям шанс да сте в полезрението на хакери.

Кражбите на данни се случват постоянно и повечето компании са ужасно неподготвени да се справят с това, пише онлайн изданието business.com. Много компании дори не са направили нищо, за да предотвратят нарушения на данните.

Заплахите за киберсигурността са два вида – вътрешни и външни. Често киберпрестъпниците работят в тандем – външни с вътрешни за организацията лица. Общо 90% от заплахите от шпионаж обхващат търговски тайни, а 89% от всички нарушения на данните през 2015 г. са мотивирани от финанси или шпионаж.

Външни и вътрешни заплахи

Външните заплахи за сигурността идват  извън организацията. Те могат да бъдат от хакери или дори от конкуренцията.

Външните заплахи идват от хакери, които разкриват уязвимости с цел награда, киберпрестъпници, които крадат данни и целят печалба, а за някои бизнеси и от чужди правителства, които също търсят важни данни.

Вътрешните заплахи за киберсигурността идват от самата организация. Зад тях често се крият дори уж лоялни служители или пък бизнес партньор. Те често продават информация, а понякога може да са и жертва на изнудване.

Много често външните и вътрешните нарушители на данните работят заедно. Това включва шпионаж на бизнеса, за да се получи информация за неговите дейности и търговски тайни, фишинг атаки, включително и чрез мейли, в който хакер се представя за изпълнителен директор на компанията, използване на злонамерен софтуер за компрометиране на системите на компанията, кражба, криптиране и изтриване на данни, атаки върху паролите на служителите, подправяне на IP адреси и т.н.

Как да предотвратите кибератаки

Обучението на вашите служители за добра хигиена на сигурността е най-важната стъпка, която можете да предприемете при осигуряването на данните на вашата компания. Това обаче няма да предотврати всички атаки.

Компаниите трябва да бъдат бдителни да бъдат в крак с най-новите тенденции на кибератаки, така че да са наясно откъде идват заплахите.

Основните мерки за сигурност включват силни пароли, които се сменят редовно, сегментирани мрежи, шифроване на чувствителни данни.

Когато станете жертва на атака

Дори и да мислите, че няма нищо ценно, което да се открадне от вашата компания, има голяма вероятност да бъдете подложени на атака. Хакерите са опортюнисти, чакащи идеалното време за удар.

Важно е да имате план за евентуална кибератака. Той трябва да включва как да достигнете и да предупредите клиентите си, както и какво поведение да възприемете докато отстраните проблема. Важно е да уточните в  плана всякакви малки детайли, което ще ви позволи да действате без да губите време.

Проверка на сигурността

Трябва да се уверите, че вашата организация следва политики и осигурява адекватно обучение на служителите, за да предотвратите нарушения на данните. Сегментирайте вашата Wi-Fi мрежа, така че служителите, които искат да я използват за своите устройства, да могат да правят това без да компрометират останалата част от мрежата. Въведете достъп до различни нива и използвайте криптиране, за да защитите най-чувствителните данни.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.