Как коронавирусът ще се отрази на пазаруването по празниците?

online-shopping-2-Pixabay

Новият коронавирус предизвика значителни смущения в света на електронната търговия. Когато Световната здравна организация (СЗО) обяви пандемия, паниката удари и потребителите реагираха с панически покупки на стоки от първа необходимост.

Потребителите купуваха основно медицински консумативи, основни предмети за бита - най-вече хранителни стоки и санитарни продукти, средства за дезинфекция. С увеличеното търсене на артикули онлайн магазините и търговците на дребно се поизпотиха да удовлетворят всички поръчки, пише онлайн изданието rakutensl.com.

“Как да използваме празниците за да повишим лоялността на своите потребители" е една от темите, по време на 5-тото ни събитие за електронна търговия: eCommerce Summit 2020

Как коронавирусът ще въздейства на продажбите на дребно?

Продажбите на дребно през празничния сезон ще бъдат по-важни от всякога за търговците на дребно. В идеалния случай това е моментът, в който те ще бъдат принудени да се опитат да възстановят по-голямата част от загубите, понесени поради ограниченията, наложени по време на пандемията.

До известна степен е трудно да се предвиди дали потребителите ще купуват повече през този сезон. Сигурно е обаче, че търговците на дребно ще бъдат под натиск заради новите навици за пазаруване, които ще се появят заради пандемията.

Поведението на потребителите понякога е сложно да се предвиди, но при споменаване на потребителската психология може да се твърди, че е много вероятно потребителите да се придържат към новите навици, развити по време на пандемията.

Страхът за здравето

Според последните проучвания купувачите се страхуват за здравето си. Реакцията е тревожност и фобия към събирания поради страх от заразяване с коронавируса. Поради това много потребители биха предпочели да пазаруват онлайн, за да избегнат пътуването и контакта с хора.

Удобство

Пандемията насърчи търсенето на удобство. Потребителите вече не искат да им се налага да пътуват до физическите магазини. Търговците, които са реагирали и са предложили нови методи за пазаруване и доставка, може и да не са пострадали много.

Очаквания на потребителите

Според скорошно проучване на поведението при пазаруване и очакванията през последното тримесечие на 2019 г. повечето купувачи по принцип пазаруват повече през празничния сезон, защото това е норма. Много е вероятно тези статистически данни да продължат да са от значение след пандемията.

Единственото притеснение е дали онлайн търговците на дребно са готови да се справят с очакваното увеличаване на обема на продажбите.

За да управляват в достатъчна степен вероятните увеличения на обема на продажбите, търговците на дребно трябва да се съсредоточат върху удовлетвореността на потребителите. Един от начините за повишаване на удволетвореността е бързината при изпълнение на поръчките.

По-вероятно е клиентите да обръщат по-голямо внимание на хигиената през този сезон. За да избегнат отрицателно въздействие върху потребителското изживяване, търговците трябва също да работят върху своите презентации. Това би помогнало да покажат на клиентите, че се грижат за тях и да изградят доверие.

Увеличаването на търсенето винаги е добра новина за търговците на дребно. Ако обаче нямате план за действие в извънредни ситуации, това може да ви донесе неприятности. Основният ви фокус трябва винаги да бъде поддържането на по-висока удовлетвореност на клиентите. Един от най-добрите начини за постигане на това е да гарантирате бързото изпълнение на поръчките.

Още по темата и други теми свързани с Електронната търговия ще бъдат представени по време на eCommerce Summit 2020. Запазете своето място ТУК

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.