Четири български компании с кауза продължават към финала на Chivas The Venture България

theventure-1200x630

Четири стартиращи компании с кауза бяха избрани от журито на конкурса Chivas The Venture да продължат в надпреварата към българския финал на състезанието. Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

Проектът Sea Harmony развива собствен патент за вертикални ферми за миди Pisa Reef. Това е  възможност да се развива морски бизнес с ниска първоначална инвестиция и добра възвращаемост, която възстановява екологичния баланс в крайбрежните води. Вертикалните ферми Pisa Reef помагат да се обживят т.нар. „мъртви зони“ в моретата и океаните, получени от битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, като създават отново изгубената хранителна верига: планктон, миди, риби, скариди, а зелените води отново имат шанс да станат кристално чисти. Фермите вече имат няколко международни награди.

Валентин, Николай и Роман от Stackport са създали системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и апликация за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Проектът вече е получил подкрепа и одобрение от Съюза на слепите в България. „Нашата главна цел е незрящите да имат възможност да развиват кариера, активно да участват в трудовия пазар и да улесним справянето с ежедневните предизвикателства,“ – казват създателите. Те очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е дългоочакваната нова чаша за кафе. Вафлената чашка, разработена от Мирослав, Младен и Симеон, е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда - ако изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни. Разработката е отнела 3 години и се очаква в скоро време да бъде пусната в производство. Бизнесът я очаква с нетърпение, както и любителите на „кафе на крак“.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations. Темата е от голям интерес за учени и институти в света и в последните 20 години се експериментира усилено за създаване на устойчив модел за изкуствена фотосинтеза. Индранийл Сен използва специални сапунени молекули и сапунен мехур, за да преработи въглеродния двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. Проектът е подкрепен от много световни учени и в момента предстои създаването на прототип. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Много разнообразни проекти бяха предадени в платформата Chivas The Venture тази година, коментираха организаторите. Най-много проекти имаше от сферата на технологиите и земеделието. Избраните са с най-голям потенциал за успех според журито и съответно с най-добри възможности да предложат работещо решение за справяне с голям световен проблем.

Българското жури е в състав Боян Бенев - предприемач,  Христо Христов - изпълнителен директор на "Нетинфо", Елена Маринова – президент и съдружник в „Мусала Софт”, Манол Пейков – издател и собственик на издателска къща „Жанет 45”, Галя Прокопиева – Изпълнителен директор на „Икономедиа”,  Павел Езекиев – съосновател и управляващ партньор в рисковия инвестиционен фонд NEVEQ и ментор на стартъп компании от иновационните технологии и Мирослава Симова – управляващ директор на Pernod Ricard за България. Те продължават своята работа за избиране на финалиста за третото издание на Chivas The Venture.

Финалистът, който ще представя България на глобалния финал на Chivas The Venture и ще се състезава за дял от милионния награден фонд, ще бъде обявен на 16 януари 2017.  Заедно с финалистите от другите 31 страни, той ще замине на едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. След това ще може да представи идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture. Наградният фонд от $1.000.000 ще бъде разпределен между финалистите, като $250 000 ще бъдат разпределени чрез 5-седмично онлайн гласуване, a останалите $750.000 - от глобално жури между един или повече екипи.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.