Навлизане на чужди пазари - мисията е възможна

boss-business-Pixabay

Технологиите свързват света по безпрецедентен начин. Благодарение на тях можем да се радваме на улеснения при пътуванията, както и на по-засилен обмен на стоки и услуги в чужбина.

Ако управлявате собствена компания, може би е време да се замислите за разширяване на обхвата и и на международната сцена, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Това може и да изглежда смущаваща стъпка за някои предприемачи, но има няколко начина, с които те могат да подкрепят интернационализацията на бизнеса си.

Ранна и добре планирана интернационализация

Международните пазари се разрастват с бясна скорост. Въпреки изкушението да се гмурнете с главата надолу, планирайте и се подгответе стратегически.

Все пак е важно още в самото начало на компанията да мислите глобално. Колкото по-скоро започнете да правите бизнес в чужбина, толкова по-добре и по-рано ще можете да проследявате показателите и пазара. Ще имате и предимството да знаете от първа ръка какво работи и какво не и как можете да адаптирате тактиката си така, че да отговаря по-добре на пазара.

Отделете време за проучване

Най-важната част преди навлизането на даден пазар е неговото изследване. Собствениците на фирми трябва да проучат ситуацията, включително и да посетят страната, за да придобият представа за обичаите и начина на правене на бизнес.

Необходимо е да се види какви брандове са пробили на съответния пазар, както и фирмите, които са се провалили, и защо.

Не пропускайте и конкуренцията. Уверете се, че можете да предложите на клиентите си нещо различно и по-добро.

Наемете някой запознат

Добре е да потърсите както правна подкрепа, така и местни ресурси, за да навлезете на новия пазар. Както туристите често си наемат водачи, когато ходят на екскурзия в чужда страна, така и вие може да си наемете местен експерт, който познава нравите и обичаите и може да внесе повече усещане за пазара.

Уважавайте обичаите и културата на страната

След като сте решили да разширявате бизнеса си в чужбина, спазвайте културните традиции и обичаи на съответните страни. Като се запознавате лично с хората можете по-добре да спечелите доверието им. Важно е да сте наясно и с хранителните ограничения и религиозните вярвания, за да не се стига до обидни за местните ситуации.

Планирайте пътуванията си

Когато разширявате бизнеса си в чужбина, това означава и постоянни пътувания. Следвайте указанията на превозвачите, не забравяйте да търсите оферти и да се възползвате от предложенията на нискотарифните авиокомпании и потърсете и други съвети за организиране на пътувания.

Непрекъснат контакт

Възползвайте се от модерните технологии, за да контактувате постоянно с хората на съответния пазар и други страни. Има достатъчно инструменти за разговори „лице в лице“, така че да пропуснете мейлите и телефонните разговори.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.