Износът на България за Китай се увеличава с 10% през първата половина на годината

MI-06-11-2018

За последните 10 години българският износ за Китай се е увеличил десетократно, а само през първите шест месеца на тази година нараства с 10% спрямо същия период на 2017 г. и възлиза на 366.7 млн. щатски долара.

Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов при посещението си на българския щанд на Първото издание на Китайския международен панаир за вносни стоки /CIIE/, който се провежда в Шанхай, съобщават от пресслужбата на Министерството на икономиката.

Министър Караниколов е на посещение в Китай начело на бизнес делегация, в която влизат представители на 32 български компании изложители, които представят своите стоки и услуги в секторите хранително-вкусова промишленост, козметика и услуги.

В първото издание на Китайския международен панаир за вносни стоки участват над 130 държави, а българското национално участие се организира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия /ИАНМСП/ към Министерство на икономиката.

Икономическият министър подчерта, че страната ни участва в Първото издание на Китайския международен панаир с цел лансиране на българските продукти на китайския пазар. „Считаме, че има още възможности за по-нататъшно разширяване на българския износ за Китай и ще продължим да работим усилено тази тенденция да продължи и занапред“, допълни той.

Българският щанд бе посетен лично и от европейския комисар за здравеопазването и безопасността на храните Витенис Андриукайтис.

По време на официалната си визита в Китай министър Караниколов проведе среща с г-н Джън Шанджие, секретар на гр. Нинбо. На срещата се постигна съгласие държавната компания за индустриални зони съвместно с град Нинбо да стартират действия по създаването в България на съвместна индустриална зона. Като първа стъпка “Национална компания индустриални зони” ЕАД и китайските партньори ще подготвят и подпишат меморандум, в който определят конкретните действия, на страните.

Двамата обсъдиха и търговско-икономическото сътрудничество в рамките на инициативата "16+1". От 2014 г. Нинбо е домакин на ежегодното Експо за търговия и инвестиции във формат 16+1, в което Министерство на икономиката чрез ИАНМСП организира всяка година българско национално участие. Изразена бе готовност за организиране на сериозно участие от български компании и през следващата година.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.