Четири начина да привлечете вниманието на инвеститори по време на криза

business-1

Ако сте били отхвърлени от банките за финансиране, изключително важно е да се уверите, че предприемате необходимите стъпки, за да привлечете инвеститори.

През последните няколко месеца бизнесът беше опустошен от пандемията от новия коронавирус. Особено засегнати са стартъпите в ранен стадий и малкият и средният бизнес, пише онлайн изданието business.com.

Повечето правителства предложиха специални програми за преодоляване на проблема, но не всички могат да се възползват от тях.

Сега повече от всякога малките и средни предприятия имат нужда от значителна финансова помощ, за да оцелеят и след кризата. За тях може да е полезно, след като не успяват да получат финансиране от традиционните източници, да търсят начин да привлекат инвестиции.

Дори на фона на кризата има рисков капиталисти, ангелски инвеститори, корпоративни инвеститори, ускорители, инкубатори и ангелски групи, пред които да кандидатствате за финансиране. Повечето от тях обаче обикновено търсят много специфични характеристики на бизнеса. Затова е важно да направите някои корекции, така че да привлечете вниманието им.

Уверете се, че имате стабилна бизнес структура

Да започнем с основите. Повечето инвеститори обикновено искат да знаят как е структуриран вашият бизнес, обикновено юридически и финансово. Юридически стопански субект, дори и в най-простата форма, дава на вашия бизнес основа за доверие и репутация.

Като дефинирате структурата си, инвеститорите могат да видят къде и как биха имали допирни точки с вашия бизнес, което ще улесни установяването на партньорства.

Дори и да имате солидна структура обаче, инвеститорите няма да се качат на борда без да имате солиден финансов план - другият ключов елемент от цялостната ви бизнес структура. Бизнесът, създаден по време на криза, трябва да покаже и увери потенциалните инвеститори, че няма да загубят инвестициите си в турбулентни времена.

За тази цел не забравяйте да вземете предвид структурата на вашите постоянни и променливи разходи, ключови ресурси и как те се балансират с вашите парични потоци.

Подгответе се за турбуленции

Много предприемачи често се увличат в шума около създаването на бизнес, който решава само уникален проблем или е супер иновативен. Въпреки че тези елементи могат да дадат на вашия бизнес значителна преднина пред конкуренцията, настоящата криза продължава да показва, че всеки бизнес, който предоставя основен продукт или услуга, все още може да процъфтява, дори предлаганите от него продукти или услуги да не са уникални или изключително новаторски.

За тази цел уверете се, че бизнесът ви е готов за турбуленции. Уверете се, че потенциалните инвеститори знаят, че можете да преместите фокуса си към нещо, за което клиентите са готови да харчат пари в трудни времена. Кризите, макар и лоши за бизнеса и икономиката като цяло, са склонни да хвърлят светлина върху скритите възможности за собствениците на бизнес.

Най-важното е да се уверите, че в стратегията си сте заложили как можете да използвате съществуващите активи и ресурси, за да задоволите текущите нужди на клиентите си.

Стратегия за благосъстояние на служителите

Благосъстоянието на служителите се превърна в популярна тема през последните месеци благодарение на пандемията. Важно е да имате конкретна пътна карта, която показва как планирате да се грижите за тяхното благосъстояние по време и след криза, както и в добри времена.

Тази пътна карта може да привлече потенциалните инвеститори по много начини. От една страна, тя им показва, че  имате план, когато става дума за привличане и задържане на таланти. Обикновено малките и средни предприятия не могат да си позволят лукса за плащат щедри бонуси, особено по време на криза. Покажете ли обаче, че ще се грижите за благополучието на служителите си, те ще бъдат по-склонни да работят за вас и да ви помогнат да постигнете целите си.

Ако планирате да привлечете служители на непълно работно време - може би най-идеалното решение по време на криза – това гарантира, че имате план за това как ще поддържате тяхната отдалечена работна настройка.

Автентичност на коbusiмуникациите

За малките и средни предприятия  комуникацията е изключително важен инструмент, който поддържа инвеститорите, клиентите и други заинтересовани страни свързани с марката.

За бизнеса, който иска да привлече инвеститори обаче, комуникацията е всичко. Вашата комуникационна стратегия трябва да бъде недвусмислена, ясна и автентична.

За разлика от банките и други традиционни източници на финансиране, които често са по-заинтересовани от вашите финансови средства, инвеститорите обикновено разглеждат много други страни на вашия бизнес, включително как външният свят възприема вашата марка. Затова е важно всичко, което правите, да е автентично и напълно съобразено със стойностите на вашата марка.

Не забравяйте да приспособите съобщенията си към конкретни типове инвеститори, които искате да привлечете. Останете видими през цялата криза, като генерирате ценно съдържание във всяка цифрова платформа, в която вашият бизнес присъства.

Накрая, не забравяйте, че кризите изграждат силни брандове, които могат да се разрастват и органично, а не от необходимост да угодят на инвеститори.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.