76% от българите даряват за благотворителност през декември

charities-biblebureau-copyright

Три четвърти от българите (76%) и поляците (73%) даряват средства за благотворителност през декември. Далеч зад тях по щедрост се нареждат Словакия (46%) и Чехия (40%), показва проучване на кредитна организация в четирите европейски страни сред 4100 души на възраст между 14 и 70 години.
Според изследването мнозинството от анкетираните и в четирите страни подпомагат най-често каузи, свързани с деца. „Осемдесет процента от българите и словаците и над две трети от поляците и чехите отделят пари в полза на децата. Най-често с тях се закупуват подаръци за децата в домовете за медико-социални грижи или се предоставят за лечение на деца, които страдат от заболявания, или са със специални умения,” каза Здравко Райчев, изпълнителен директор на организацията в България.

На второ място след децата средства за благотворителност се предоставят за друга особено уязвима обществена група - възрастните хора. Немалка част от даренията се насочват и към обитателите на зоопарковете и приютите за домашни любимци. Българите (46%) и словаците (42%) са първенци по изпращане на благотворителни SMS-и. За разлика от тях поляците (39%) най-често избират да закупят продукт, обвързан с кауза или организация, или да предоставят нефинансова подкрепа като стоки и услуги (21%). Даренията по банков път са най-популярни в Чешката република – 33% от анкетираните чехи изпращат средства по банковата сметка на съответната организация.

Чехите са най-малко склонни да дадат пари за благотворителност по коледните и новогодишните празници, но наред с българите те даряват най-големи суми. Две трети от чехите (64%) отделят повече от 7 лева, а всеки осми - над 35 лева в подкрепа на различни каузи. Четиридесет и пет процента от българите и 39% от поляците дават до 15 лева, а три четвърти от словаците - до 18 лева за благотворителност. Всеки шести българин (16%) прави дарения за над 50 лева през декември.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.