Японски фирми обмислят бизнес в България

IMG_060811

Три японски компаниии обмислят да инвестират в България след като се запознаха с възможностите за правенето на бизнес у нас на българо-японски инвестиционен форум в Токио. Интерес да развиват бизнес в България проявиха производителят на авточасти и кабелно оборудване на „Фуджикура“, „Сумитомо Кемиикъл“, проучваща възможностите за инвестиции в българско земеделие, технологичната „Мурата“, заявила желание да ключи споразумение със „София тех парк“, за да разработва своята продукция у нас. Това съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Събитието в японската столица бе организирано от Българската агенция за инвестиции под егидата на Японската организация за външна търговия JETRO и Министерството на външните работи на азиатската страна. Повече от сто японски компании присъстваха на форума, за да се запознаят с предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация.

„Фуджикура“ има пет предприятия в Европа. В момента фирмата търси 6 хил. кв. метра, за да разшири бизнеса си. Производителят на химикали „Сумитомо Кемикъл“ включва повече от 100 дъщерни дружества и филиали, работещи в пет сектора – основни химически вещества, нефтопродукти, химикали, свързани с информационните технологии, здравеопазване и фармацевтични продукти. Представители на холдинга обявиха , че са заинтересовани от възможностите за бизнес в страната и със съдействието на БАИ ще проучат перспективите да инвестират в българското селско стопанство. „Мурата“ произвежда повече от 100 компонента за телефони. Компанията, която има годишен оборот от 9 млрд. евро, вече си партнира с няколко научни института у нас.

Според Генералния директор на дирекция „Европа“ в Министерството на външните работи на Япония Тойохиса Кодзуки, който взе участие във форума, след земетресението от март 2011 г. много японски компании изпитват затруднения, а България може да се окаже отлична възможност за преместване на тяхното производство.

Положителна оценка на инвестиционните възможности у нас даде и Найджъл Томсън, изпълнителен директор на отдел „Планиране“ в Язаки. Компанията произвежда кабелно оборудване за автомобилната индустрия в Ямбол и вече е инвестирала повече от 60 млн. лева у нас. По думите на Томсън, наличието на квалифицирана работна ръка, развитите транспортни връзки и ключовото географско положение на България като отправна точка към трети страни са от изключително значение за развитието на бизнеса на компанията

Според Зоя Паунова от “Астра Зенека“ най-важни за инвестиционния успех на компанията са три елемента – талантливите и лоялни служители, финансовата стабилност и данъчната политика.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.