Станислав Разпопов от Дунапак Родина: Превръщайте стратегиите в действие

IMGP2214

Как да превърнем фалиралия бизнес в най-големия производител на опаковки в България? На този въпрос отговори Изпълнителния директор на Дунапак Родина Станислав Разпопов, носител на приза Мениджър на годината 2011 г. в рамките на форума My Success - Балкански форум за добри практики.

"Бизнес успехът е резултат от баланса между  четири компонента – да произвеждаш качествени продукти, със скоростта, с която пазара го очаква, при минимални разходи и пълно удовлетворение на клиентите", категоричен е Разпопов. По думите му, все пак всеки трябва да намери своята формула за успех на собствения си  бизнес.

Новият мениджмънт на Дунапак Родина поема предприятието през 2001 г., когато то е в състояние на фалит. Към момента, за 2011 г.,  компанията отчита годишен оборот от 45 млн.лв. От 2004 г. до 2011 г.  включително тя се развива от 2 до 3 пъти по-бързо от пазара на велпапе опаковки у нас. Дори и през 2009 г. при спад от 7%, Дунапак Родина регистрира двойно по-малко свиване. За осем години компанията увеличава пазарния си дял с 10% до 26%. Как мениджмънта постига това?

"На първо място са инвестициите в инфраструктура. Инвестирахме и в парова централа за природен газ, която ни позволи да намалим консумацията си от 18% на под 2%. Изградихме още в модерен машинен парк и внедрихме интегрирана ERP система, без която, дори и МСП вече няма как да управляват и проследяват добре бизнес процесите.“, разказва  Станислав Разпопов.

"Важен е анализът на клиентите, факт на световно ниво е, че 40% от клиентите не генерират печалба, т.е, въртим на празни обороти. 30% от продуктите също не генерират печалба, поради което ние оптимизирахме както клиентското, така и продуктовото си портфолио, за да бъдем печеливши.", подчерта още той.

В областта на финансите, предприятието акцентира върху намялване на броя доставчиците, ограничаване  на оборотния капитал, предоговаряне на кредитите с банките, като към момента  работи само със собствени средства и финансиране по линия на ОП "Конкурентоспособност".

По отношение на човешките ресурси, Разпопов подчерта че добрият екип е ключ към всеки успех, за което се налага максимална прозрачност на всички нива. Това става чрез редовни средства и дискусии, обучения и въвеждане на бонусна система, като бонусът може да достигне до 100% от възнаграждението. Той препоръча още  аусторсинг на нетипичните за компанията дейности, което носи не само финансови ползи, което съкращава време и нерви, и подобрява имиджа пред клиентите.

"Превръщайте стратегиите си в действия, иначе те си остават едно хубаво пожелание", уверен е мениджърът.

"Успехът е резултат от усилена работа и личен пример на лидерите, доверие и подкрепа от собствениците, страхотен екип от мотивирани професионалисти, и разбира се, малко късмет", заключва той.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.