Социалните мрежи изискват от всички индустрии да бъдат креативни

global-social-network-icon

Над 70% от потребителите познават профилите на компаниите в социалните мрежи, а 2/3 от тях харесват поне един профил на фирма. Продажбите на смарт телефони, като iPhone са нарастнали на 100 млн. през 2011 г., което респективно увеличава потребителите на социалните мрежи и променя тяхното поведение онлайн, защото вече имат възможност за непрекъснат достъп. Тези данни бяха представени по време на четвърта конференция на ГФК България за маркетингови изследвания в областта на финансовия пазар.

Alexander Zeh, Division Manager Custom Research, GfK Austria, коментира, че независимо, че социалните мрежи променят пейзажа на маркетинг комуникациите, и потребителите имат все по-високи изисквания, финансовите институции, смятани по принцип за "сериозни", не бива да пренебрегват този канал за работа с клиенти. Напротив, те трябва да се възползват възможно най-ефективно.

По време на конференцията бе наблегнато на потребителското поведение по време на криза и какво би могло да се промени, ако потребители започнат да действат по различен начин.

Оповестена бе интересна информация относно  отношенията - банка - потребител в България. Според Gfk има много стабилно ядро и делът на хората, избрали да променят своята банка е пренебрежимо малък.

Таня Тошева, GfK Bulgaria, представи интересни данни от проучване на банковия пазар в България. У нас най-много се използва дебитна карта, като основно средство за теглене на пари от банкомат, по-рядко за плащане на място, и единици са тези, които пазаруват онлайн, правят резервации или изплащат кредити, чрез това платежно средство.
38% клиентите на банките посещават веднъж банков клон за месец, 34% веднъж на няколко  месеца. Нараства и дела на хората, които си купуват застраховка от банка, защото всички кредити се отпускат със задължителна застраховка.

Купуването на застраховки по телефон и онлайн е канал, който тепърва ще започне да се развива, коментира г-жа Тошева.

Тя наблегна на факта, че все още не се осъзнава нуждата от застраховка "Живот", сектор, който тепърва ще започне да се развива с бързи темпове. Едва 22% от българите имат такава. От GFK съветват  компаниите, независимо дали банки или застрахователи, да се насочат в комуникирането на тази услуга.

Сред основни фактори, заради които българите не ползваме застраховка "Живот", са липсата на осъзната нужда, притеснение и цена.

По време на конференцията на GFK бе наблегнато и на различни комбинирани канали за работа с клиенти, произлизащи от нуждата на клиентите за за бързи и ефективни решения. Сред тях бяха социалните мрежи, безкасовите плащания, мобилните решения и мн.др. Според проучване на GFK 15% от потребителите вярват, че е-транзакциите ще ги улеснят, както и различните мобилни устройства.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.