Социализирай се, София!

5664263364_a888ff1cd01

„Какво правиш? Ами нищо, работа, това-онова.” Замисляли ли сте се колко често чувате този отговор от приятели и познати, когато се чуете по телефона или се засечете на парти? А колко често самите Вие отговаряте по този начин? Едно е сигурно  - с идването на зимата приятните пътувания по острови, морета и планини стават все по-редки за сметка на застояването в „гадната София”, а рискът  от активното „правене на нищо” след работа се увеличава. Именно като алтернатива на този сценарий се ражда клубът Social Sofia – инициатива на малка група млади хора, които вярват, че животът предлага повече от формулата „от работа от вкъщи”. От март т.г.  създателите на клуба изграждат общност от отворени за нови изживявания и запознанства хора, като организират за тях разнообразни забавни събития и активности. Съдейки по растящата популярност на Socia Sofia, очевидно всичко върви по план.

Не, не си търся гадже!

Вероятно първата асоциация, която повечето от нас правят, чувайки за клуб от типа на Social Sofia e, че това е поредното място за запознанства на самотни хора с откровени проблеми с общуването. Всъщност, действително идеята се заражда от speed-dating инициативите, с които един от създателите на клуба, Светослав Димов, се занимава преди Social Sofia да дойде на бял свят. Философията на клуба, зад който вече стоят Светослав,  Кристина Йоцова, Лора Пеева и Цветомира Захариева, обаче е съвсем различна, а именно да задоволи нуждата на хората от нови контакти и нетрадиционни занимания. Това се случва в рамките на една динамична социална мрежа, в която нещата се случват на живо, под мотото „Живей интересно!”.

Към днешна дата вече са факт Social Sofia (отворен за хора между 25 и 40 години) и Social Sofia 2, таргетиращ възрастовата група между 40 и 55 години.  За около половин година, първият вече е натрупал в актива си 201 активни членове, а вторият също го настига.

„Дори самите членове на клуба могат да дават идеи за събития  и да участват в организацията им. Преди всичко той е място, създадено от нас за вас, с единствената цел да се чувстваме добре, общувайки с нови, различни и интересни хора.”, коментира Лора Пеева. За по-младите тя обяснява: „Нашите впечатления за хората между 25 и 40-годишна възраст са, че до голяма степен те са отегчени от липсата на нови изживявания и контакти. Проблемът е, че когато вече работиш в определена сфера, животът те завърта в един кръг хора – колеги и приятели, които дори най-често са още от детството. Съответно, ти имаш нужда от нови запознанства и емоции, но е много трудно да ги откриеш, когато си се повлякъл по течението. Дори и когато се запознаваш с нови хора, обикновена те са от „твоята сфера”. Затова Social Sofia предлага възможността да срещнеш такива, които не би срещнал иначе. Хубавото в случая е, че друг организира това за теб – понякога всеки се изчерпва от идеи, и е голям плюс, когато наготово ни се предложат свежи алтернативи и добра организация”.

От пейнтбол до курс по суши

Всеки месец клубът организира по няколко разнообразни по програма и брой участници събития, стремейки се да задоволи нуждите на различните си членове – любителите на силните усещания могат да се позабавляват с рафтинг или пейнтбол, а други предпочитат да се отдадат на йога, уроци по танго или курсове по правене на суши. Впечатленията на организаторите са, че в най-общ план хората предпочитат събития с по-задушевна обстановка, където в по-тесен кръг хора можеш да седнеш, да пийнеш с интересни личности, но се възползват и от възможността да излязат сред природата и да пробват нещо ново.

„Стремим се всичко да е лесно за участниците в клуба – те могат с по няколко клика да се ориентират и да си изберат събитие според темата, мястото и часа. Всичко е описано, дори и очакванията ни. Разбира се бонусът е в неочакваното, което почти винаги е положително”, обяснява Лора.

За да протичат нещата гладко и без неудобни ситуации, екипът на Social Sofia играе ролята на аниматор – свързващото звено, което се опитва да социализира хората, идващи за първи път и да запознава тези, които не са се виждали преди. Според Лора, ролята на организаторите е да насочват случващото се в по-добрата насока и да разчупят ледовете. По думите й, най- хубавото е, че като цяло членуващите в клуба се вписват добре в концепцията му и са отворени, позитивни и желаещи да дават и да извличат най-доброто.

Филтър за натрапници

Безспорно е, че организации, в които доминира човешкият елемент, крият рискове като например хората да не си допаднат, или пък да се присъединят такива, които нямат добри намерения. Затова Social Sofia функционира като сравнително затворена общност и информацията за събития и инициативи е достъпна само за членуващите в клуба, които плащат месечна такса от 12 лв. или тримесечна от 30 лв.  Желаещите да се присъединят трябва да кандидатстват, попълвайки анкетна карта, съдържаща дори и закачки и провокации за да  насърчи  човека максимално да се разкрие. На базата на тази информация екипът на клуба преценява дали кандидатите са подходящи, като основната му цел е да предотврати включването на агресивни и антисоциални хора, чието поведение би било в разрез с желанието на групата. А то е едно: да се забавлява.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.