Рекорден брой фирми се състезаваха за наградите за отговорен бизнес

1095615_success_way

„Майкрософт”, „ЧЕЗ България”, „Челопеч Майнинг”,  „Солвей соди” – това са само някои от компаниите, отличени с Наградата за отговорен бизнес на Български форум на бизнес лидерите (БФБЛ) за 2011 г. В конкурса се състезаваха рекорден брой проекти - 65, реализирани от 43 компании и организации от цяла България през 2011 г. Наградите бяха връчени за девета поредна година на 23 февруари в 5 основни категории: „Инвеститор в човешкия капитал”, „Инвеститор в обществото”, „Инвеститор в образованието”, „Инвеститор в околната среда” и „Маркетинг, свързан с кауза”, както и в специалната категория за цялостна социална отговорност на малко и средно предприятие. Присъдена бе и наградата ENGAGE, за която се състезават всички номинирани проекти в петте категории. Списание ENTERPRISE беше медиен партньор на събитието, специални гости, на което бяха президентът Росен Плевнелиев, министри, дипломати и представители на бизнеса.

„Добрите компании се познават във времената на криза”, заяви председателят на БФБЛ Мария Шишкова при отриването на церемонията.

В категорията „Инвеститор в обществото” на първо място беше класирана дарителската кампания „Избери, за да помогнеш” на Райфайзен банк.  Чрез инициативата се подпомагат устойчиви проекти в четири сфери на обществения живот - здравеопазване, социална сфера, опазване на околната среда и култура и образование. На второ и трето място останаха проекти на „Челопеч майнинг” и „Загорка АД”.

Носител на първа награда във категорията „Инвеститор в маркетинг, свързан с кауза”, стана съвместният проект на банка „Пиреос” и Уницеф България за дарителски карти, чрез които се насърчава редовното дарителство и превръщането му в култура. За подгласници бяха избрани „Нестле България” с инициативата „Живей активно” и „Виваком” с националната кампания „Жълти стотинки”.

Първа награда за „Инвеститор в околната среда” взе „Солвей Соди” АД със своя проект за изграждане на нов котел с циркулиращ кипящ слой в ТЕЦ „Девен” по технология, отговаряща на последните екологични норми на ЕС. Компанията ще се състезава и за Европейските бизнес награди за околна среда, които ще бъдат връчени през 2014 г. в Брюксел. На второ и трето място остана екологичните инициативи на „Глобул” и „Кока кола България”.

За „Най-добър инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” журито избра „ЧЕЗ Груп България”, а на второ и трето място се наредиха „Мобилтел” и „Кока кола България”.

Наградата за „Инвеститор в знанието” беше връчена на „Майкрософт България” за създаването на Мрежа на учителите-новатори и Виртуално училище, чрез което всеки български учител може  безплатно да получи знания за приложението на най-новите технологии в образованието. Отличени бяха и проекти на „Челопеч Майнинг”и Пощенска банка.

Според журито на БФБЛ, най-добрият социално отговорен проект, реализиран от малко и средно предприятие, е  интернет страницата Активен.БГ, създаден от ESRI България. Второ и трето място са за инициативи на „Еврофутбол” и „Армина”.

Специалната награда ENGAGE спечели „Челопеч майнинг”. Нейният носител се определя от Международния форум на бизнес лидерите, Великобритания, чиито основен критерий е степента на ангажираност и участие на служителите при реализирането на проекта или за цялостен принос на служителите за общественополезни каузи.

Компаниите, които участват с проектите си за миналата година бяха : Адрес, Актавис, Армина, Аурубис България, Белла България, БНП Париба България, БТАПОИИ, Виваком, ГлаксоСмитКлайн, Глобул, Данон Сердика, Е.ОН България, ЕВН България, Еврофутбол, Ей И Ес Гълъбово, ЕКО България, Елтрак, ЕСРИ България, Загорка, Ин йор хендс, Интерамерикан България, Каменица, Камор Ауто, Кока Кола България, Комфо, КонтурГлобал Марица Изток 3, Майкрософт България, Мтел, Нестле, ОМV България, Пиреус банк, Пощенска банка, Райфайзенбанк България, Роел 98, Сименс, Солвей соди, СОУ „Васил Кънчев” Враца, Софарма, фондация „Бизнес институт”, Хелт, ЧЕЗ България, Челопеч Майнинг, Шел България.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.