Продажбите на софтуер на вътрешния пазар 2010 & 2011 - трудни времена за бизнеса

След осем поредни години ръст, приходите на софтуерния бизнес ориентиран към вътрешния пазар в България, бележат две последователни години спад, при това малко неочакван от нас, показват резултатите от XVII - то годишно национално изследване на независимата агенция за анализи и прогнози CBN - "ICT Markets Bulgaria 2011" : http://www.cbn-bulgaria.com/ict_markets/bg_ict_markets_2011_head.htm

Изследването разглежда и анализира резултати на 83 компании с над 97 % общ пазарен дял от продажбите на софтуер на вътрешния пазар.

Основните причини за спада, според нас са две - независими една от друга и се свързват с фактори с продължаващо действие.

Настоящата 2011 до момента не дава достатъчно признаци, че аргументите за ситуацията в продажбите на софтуер ще претърпи съшествени промени.

CBN припомня, че софтуерният бизнес в България, състоящ се основно от около 150 компании задмина границата на продажби общо от 500 млн. лева и 7,000 работни места още през 2008 година.

През 2007 за първи път в историята на бизнеса изследването на CBN показа, че обема на продажбите на софтуерния бизнес за външни пазари задмина тези за вътрешния. Още един интересен факт от резултатите на агенцията - през 1999 г. продажбите на компаниите, ориентирани към външни пазари са били пет пъти по-малки от тези на колегите им, работеши основно за пазара в страната.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.