Потребителите са наясно с онлайн рисковете, но не се пазят

working

Интернет потребителите са наясно с множеството рискове за сигурността на данните си в онлайн пространството, но не предприемат необходимите мерки, за да се защитят. Това показва второто глобално проучване на Microsoft за Индекса на компютърна безопасност (MCSI, представено днес по повод на Международния ден за по-безопасен интернет.

Макар и повече от половината от анкетираните (55%) да посочват, че се сблъскват с множество онлайн рискове, само 29%  от тях предприемат активни стъпки, за да защитят себе си и своите данни, показват резултатите от анкетата, проведена сред 10 000 потребители на компютри, смартфони и таблети в 20 страни и региони. При точкова скала от 0 до 100, средният общ брой точки е 34 за компютърна онлайн безопасност и 40 при мобилните устройства.

Същевременно, по-малко от половината от участниците в проучването стартират софтуерни актуализации на персоналните си компютри, а едва 28% от тях редовно актуализират мобилните си устройства.

„На мобилните устройства често се съдържа същата, ако не и по-ценна лична информация, като съхраняваната на домашния компютър, което ги прави еднакво привлекателни за крадците на данни“, заяви Жаклин Бошер, директор „Онлайн безопасност“ в Microsoft. „Последните резултати от MCSI показват, че няма значение къде или как хората се свързват към интернет, по-безопасните онлайн навици са от съществено значение. Има стъпки, които хората могат да предприемат, както и технологии, които могат да използват, за да не се превърнат в жертва.“, допулни тя.

Кражбата на парола или информация за акаунт се посочва като проблем от 47% от анкетираните, като 33% казват, че използват сигурни уебсайтове, а  28%  избягват да отворените Wi-Fi точки на достъп на мобилните си устройства, показва още изследването. Почти половината от интернет потребителите, 48%, се страхуват от компютърни вируси, но едва 44%  включват и оставят включени защитни стени, а малко над 50% инсталират антивирусен софтуер на персоналните си компютри.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.