Екстремният купувач: отблизо

BI

Един от основните въпроси, които производителите, търговците и доставчиците си задават, е кой е новият потребител и какви са неговите нужди. В резултат от бурното развитие на дигиталните технологии, през последните години, действително на пазара се появява нова „порода“ купувачи - „екстремните потребители“, които умело изпозлват смарт устройства в процеса на избор и покупка на продукт.

Ето защо, едно от най-големите предизвикателства е начинът, по който мислим за дигиталното и организираме нашето взаимодействие с клиенти, посочва Мирослава Георгиева от GFK. Тя представи профила на новия потребител на форума “MySuccess.bg in F&B 2013: В радиус на привличане”, организиран от сп. ENTERPRISE в четвъртък.

В България, новото поколение потребители все още е малко – това са около 12% от потребителите на интернет, но броят им ще продължава да расте паралелно с разрастването на уеб потреблението, което вече над 53% от населението по данни на НСИ.

Около 55 от „екстремните купувачи“ са мъже, които прекарват средно около 6 часа на ден в интернет. 71% от този тип потребители нямат проблеми с месечните си разходи, като 48% от екстремните купувачи имат таблети и това са най-важните инструменти за пазаруване за тях.

„Отношението в онлайн пространството трябва да се прехвърли и към физическата среда. Дигитализацията е това, което ни дава възможност да сме по-адекватни към конкретната нужда на нашия клиент. Ние вече не живеем в отделни реалности – потребителиоте он - и офлайн са един и същи човек.“, обясни маркетологът.

Ето някои от съветите й към компаниите, за да могат те да отговорят на нуждите на новия потребител:

  1. Променете мисленето си за потребителя – всеки клиент е индивидуален човек.

  2. Keep it simple.

  3. Разберете точно от колко къстъмизация имат нужда Вашите клиенти.

  4. Насърчете хората да споделят и ги награждавайте, когато те споделят.

  5. Бъдете автентични и създавайте позитивно преживяване!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.