Въвеждат максимален срок за изплащане на задълженията от търговци към доставчици

1361706_euro

В Министерския съвет ще бъдат внесени за одобрение промените в Закона за защита на конкуренцията, които предвиждат въвеждане на максимални договорни срокове за заплащане на доставките, както и прецизиране на правомощията на Комисията за защита на конкуренцията във връзка с действията срещу нелоялните практики и злоупотреби с пазарна мощ. Това съобщи министър-председателят Бойко Борисов в рамките на работна среща с представители на Съюз „Произведено в България”.

По време на разговорите, на които присъстваше и министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, бяха обсъдени обсъдени възможностите за подкрепа на малкия и средния бизнес у нас, както и регламентирането на взаимоотношенията между всички субекти на пазара- производител-доставчик-търговец- клиент, съобщиха от правителствената пресслужба.

 „Максимално бързото приемане на поправките в закона ще помогнат за развием българския пазар и да регламентираме взаимоотношенията между доставчици и търговци в сферата на добрите практики и изцяло в защита на потребителя”, заяви Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България.

 По думите на председателя на надзорния съвет на „Арома” Лукан Луканов, бълагрските производители са получили положителен отговор и във връзка с идеята им за подпомагане изграждането на тържища и пазари за директен достъп на продукцията предприятията до клиенти, без прекупвачи и без допълнително увеличение на цените”.

Според министър Трайков, обаче, за реализацията на подобна идея е  необходимо и тясното сътрудничество между представителите на бизнеса и местните власти.

Напрежението между търговците и техните доставчици в лицето на българските производители започна да ескалира през последните няколко години, в резултат от значителното разрастване на пазарния дял на големите търговски вериги. Сред основните оплаквания на доставчиците са, че са принуждавани да правят непосилно големи отстъпки от цената на предлаганите от тях стоки, както и да заплащат многобройни такси, за да видят продуктите си по рафтовете на магазините. Не по-малко негативен ефект за бизнеса им имат и отложените плащания от страна на търговците, които в някои по-бързооборотни сектори могат да се окажат фатални.

 В отговор на постоянните оплаквания на представителите на българските производители, в началото на 2011 г. икономическото министерство сформира работна група, която да намери законово разрешение на наболелите проблеми.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.