Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | May 25, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Как да предпазите екипа си от прегаряне?

Как да предпазите екипа си от прегаряне?
Miglena Ivanova

Няма бизнес, който да е оцелял без силен екип. Високи резултати не се постигат с недоволни служители с ниска мотивация и висока степен на прегаряне.

Неуважението към здравето, благополучието и качеството на живот на служителите води до липса на производителност, намаляване на качеството на работа и в крайна сметка до увеличаване на текучеството в компанията, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието предлага и 6 начина, за да се избегне прегарянето на работа.

Лидер за пример

Лидерите трябва да демонстрират колко е важен балансът между работата и личния живот. Започнете с определяне на граници и позволявайте на служителите си да направят същото. Например, определете продължителността на работния ден и работната седмица и не изпращайте мейли или задачи за вършене след края на работното време дори и да имате брилянтна идея. В този случай си напишете бележка и съобщете на следващия ден.

Действително във всяка компания понякога се налага изтощителна работа без почивка дни и дори седмици наред. Дори и през такива интензивни периоди обаче не забравяйте, че вашите служители си имат личен живот. Те ще оценят това.

Внимателно с новите желания

Всеки път, когато поискате да реализирате нов проект, да се впуснете в нова тенденция или да изпълните нова идея, това поставя и нова тежест върху служителите ви. Те трябва не само да посрещнат тези нови цели, но и да изпълняват ежедневните си задачи. Това е изключително бърз начин да предизвикате недоволство в екипа.

Когато преследвате някаква нова идея, изчистете я в главата си, за да не напрягате служителите си. Помислете преди да действате. Помислете дали идеята наистина е добра, дали целите са краткосрочни, или дългосрочни, лесно изпълними ли са, колко ресурси ще са необходими, ще осуети ли изпълнението и друг проект, който вече е в ход и т.н.

Определете приоритетите

Не всичко в работата е спешно и чак толкова важно. Научете се да подреждате приоритетите си, за да не претоварвате персонала. Въпросът, който винаги трябва да задавате, е каква важна задача трябва да се изпълни преди следващата важна задача? Направете си голям списък със задачи, оценете всяка от тях от 1 до 5 и започнете да взимате решения въз основа на важността, продължителността, последователността, необходимите ресурси и краткосрочната осъществимост.

И не забравяйте – делегирайте! Нищо не е по-разочароващо за един служител, отколкото да му се възложат задачи без да му се дадат подходящи правомощия, ресурси, хора, време или автономия, за да си свърши работата. Това може да го накара да се чувства сякаш си удря главата в стената и да доведе до прегаряне.

Когато делегирате, освен това, трябва да помислите колко отговорности могат да поемат служителите, ще им трябва ли супервизия, колко често искате да се информирате за напредъка на работата, кой пред кого се отчита и т.н. Правейки това, вие ще спестите много време и главоболия и ще предотвратите недоразумения и неясни очаквания.

Осигурете гъвкавост

Всеки си има система, по която работи. Някои хора са нощни птици, други биха предпочели да работят 40-50 ч седмично и да почиват през уикендите, други пък предпочитат да свършат цялата работа и тогава да почиват.

Създайте среда, така че служителите ви да могат да си свършат работата дори това да означава, че ще правите компромиси с точния график.

Изразявайте благодарността си

Помислете за изразяването на благодарност като една от основните си отговорности като лидер. Това би могло да дойде под формата на публично признание, електронна поща, лична бележка или дори малък подарък в знак на признателност. Хората искат да знаят, че оценявате упоритата им работа, а понякога да им казвате, че това е единственото необходимо нещо.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.