Бизнесът не спи за възможностите на дигиталната реклама

IMGP2468

„Ние, като хора, които правим бизнес, и искаме да сме конкурентни на Балканите и по света, не можем да се развиваме по-бавно. Преди 10 години фирмите можеха да си позволят да нямат уебсайт, преди 5 години – да нямат корпоративен блог, преди година – да нямат профил в социалните мрежи. Сега обаче това е невъзможно. Бизнесът не спи, той си търси нишата, и иска да я запълни.“, категорична е Жанет Найденова, Председател на “Интерактив Адвъртайзинг Бюро България” (IAB България).

По данни на IAB, в България през 2010 г. са инвестирани 26 млн. евро за дигитална реклама при 3.6 млн. интернет потребители. За сравнение, в Румъния, където пазарът е много по-голям, в размер на 7.6 млн. потребители, изхарчените средства за такъв тип макркетинг са едва 17 млн. евро. Разбира се, регионалните пазари все още не могат да се сравняват с европейските лидери, каквато е Великобритания, където за първи път през миналата година бюджетите за дигитална реклама надхвърлят тези за традиционно най-разпространената телевизионна.

Процентът от бюджетите, които компаниите в България са инвестирали за онлайн промотиране на марките, възлиза на 6.9%, бележейки 26% скок на годишна база. Според Бялата книга на IAB, златната среда на заделените за дигитална реклама средства в Европа е 15% от общия маркетинг бюджет.

Финансовият сектор е номер 1 в дигиталната реклама в България , като 15 такива компании влизат в класацията топ 50 на най-големите рекламодатели, изготвена от Price Waterhouse Coopers. Тя е оглавена от Мтел, Райфайзенбанк, Уникредит Булбанк и Дженеръл Мотърс. В класацията са представени и сайтове за онлайн залагания, представители на хранително-вкусовата промишленост, автомобилни производители, и др.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.