Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | September 23, 2017

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Маркетинг активностите са основният отличителен белег на търговските центрове

Маркетинг активностите са основният отличителен белег на търговските центрове
Petya Dimitrova

Удобната, близка локация, разнообразие от марки и наличие на кино. Това са най-честите причини за избора на един мол пред друг, показва проучване на Colliers и Gfk за нагласите към модерните търговски центрове в София. Мнението си споделиха 700 посетители, 85 търговци и 17 собственици.

За търговците сред приоритетите също са локацията, заедно с успешната комуникация с управленския екип на търговския център. От своя страна, собствениците също считат за важни добрите взаимоотношенията с наемателите, ефективното управление и наличието на достатъчно ресторанти и кафенета.

Собствениците и търговците смятат, че сред средствата, с които един шопинг център разполага, за да се разграничи от останалите, е рекламата чрез медиите. В тази връзка е от значение да се разбере кои са каналите за масова комуникация, предпочитани от тяхната целева група. Според споделените мнения, от телевизиите това са Бтв (78%), Нова тв (77%), БНТ 1 (48%), а от интернет сайтовете abv.bg (75%), sinoptik.bg (42%), vbox7.com (40%).

И трите групи респонденти в проучването на Colliers и Gfk са единодушни, че основният отличителен белег на търговските центрове са маркетинг активностите. Най-високо оценени са  дегустациите на храна и напитки (41%), игрите и томболите (39%), раздаването на мостри на продукти (39%), базарите и фестивалите (37%) и музикалните събития (35%).

Идентифицираните области за подобрение са наличието на любезен персонал в магазините, удобен и безплатен паркинг, приятна атмосфера, добра комуникация между управлението на мола и наемателите. Мненията на всички участници съвпадат по отношение на търговския микс. От приоритетно значение в него е присъствието на модни брандове. Тук има още едно съответствие – според търговци и собственици наличието на H&M и Zara увеличава атрактивността на мола, а любимите марки на клиентите са H&M (57%), Adidas (39%) и Zara (35%). След тях се нареждат LC Waikiki, Terranova, Kenvelo, New Yorker, Tom Tailor, Reserved, Esprit, Bershka, Benetton, Peek & Cloppenberg. Основните мотиви за посещение на мол, с почти идентична значимост, са купуване на подаръци (86%), храна (83%) и облекло (82%) .

Бюджетът, който се отделя на годишна база за дрехи от 37% от посетителите е над 700 лв., за обувки от 32% от тях – над 300 лв., за парфюми и козметика от 15% – над 300 лв., 7% купуват бельо за над 300 лв., и 31% – електроника за над 700 лв.

В заключение, силните страни на търговските центрове, според проучването на Colliers и Gfk са локацията, управлението, многообразието от марки, приятната атмосфера, атрактивните промоции и отстъпки. Конкурентни предимства могат да бъдат реализирани, ако е налице фокус върху маркетинг активностите, рекламата, разнообразието от услуги, супермаркет, фууд корт и близост до метростанция. Изготвени са специализирани подробни доклади от проучването, които могат да бъдат предоставени при желание от страна на наемателите и собствениците на търговски центрове.

 

Добави коментар