77% от организациите у нас смятат, че е-търговията е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса

e-commerce

67% от организациите в страната ни смятат, че бизнесът им ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година. Това сочи глобално проучване за състоянието на дигиталната трансформация на бизнеса по света и в България „Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигитална
съпротива?“.

Проучването е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително България, и цели да разкрие как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства. В него участват над 700 бизнес лидери от малки, средни и големи компании, сред които ръководители на маркетинг, дигитални и ИТ отдели, разработчици, ИТ архитекти, инженери и бизнес мениджъри на различни нива.

„Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират. Само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни вбъдеще“, коментира Васил Терзиев, главен директор „Иновации“ в Progress.

Според резултатите от проучването, 96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна“ през следващите 12 месеца.
Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.

Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.

На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират
върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%).

Резултатите от проучването показват още, че в България голяма част от дигиталните инициативи се ръководят от маркетинг екипите (67%) в сравнение с ИТ (33%). В глобален мащаб се наблюдава противоположната тенденция – ИТ отделът е водещ в дигиталната трансформация на бизнеса (72%, маркетинг – 28%). И в България, и глобално мнозинството от бизнес лидерите (съответно 70% и 77%) посочват, че е необходима по-добра синхронизация между ИТ и маркетинг отделите.

Повече от половината участници от България посочват, че в организациите им липсват дигитални умения за реализиране на стратегията за дигитална трансформация (63%) и дигитално лидерство за определянето й (53%). Само 10% се чувстват изключително уверени, че имат най-добрите хора на точните места в организацията си в сравнение с 25% в глобален мащаб.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.