Vivacom отчита повече приходи, но спад на печалбата за 2016 г.

Vivacom

Vivacom обяви ръст на приходите от 3,2% до 875,226 млн. лева за миналата година. Печалбата на мобилния оператор преди данъци, такси и амортизации обаче намалява с 6% до 310,629 млн. лева, показва финансовият отчет на компанията.

С резултатите дружеството затвърждава лидерската си позиция на пазара на телекомуникационни услуги в България според приходите.

Компанията увеличава пазарния си дял по приходи от мобилни услуги до 28% към края на 2016 г. Броят на клиентите записва ръст от почти 4% до малко над 3,1 млн. души, като четири пети от тях са предпочели срочен абонаментен план.

В общите приходи от мобилни услуги делът на мобилния интернет се увеличава до 32% през миналата година. 4G мрежата на компанията покрива 86,75% от населението в над 650 населени места.

В края на миналата година Vivacom има и 437 хил. абонати на фиксиран интернет, докато през 2015 г. броят им беше 390 хил. души. Общо 51% от тях ползват оптичната мрежа на телекома.

Абонатите на интерактивна телевизия (IPTV) са 410 хил. души.

През миналата година инвестициите на телекома достигат 212 млн. лева, повечето от които са вложения в мрежовата инфраструктура. За последните 6 години инвестициите в развитие и обновяване на мрежата са над 1 млрд. лева, подчертава компанията.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.