Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | November 14, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

40% от българските потребители пазаруват онлайн няколко пъти всеки месец

40% от българските потребители пазаруват онлайн няколко пъти всеки месец
Alexandra Fileva

Ново проучване на Visa, което обхваща аудитория на възраст между 18 и 55 г., живееща в големите градове в страната – София, Варна, Бургас, Пловдив, Шумен и др., показва, че 40% от българските потребители пазаруват онлайн няколко пъти всеки месец.

Красимира Райчева, мениджър на Visa за България съобщи, че в сравнение с 2015 г. това е стабилен ръст от 7%, като българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания. Близо 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания – това се дължи на промяната в потребителските навици.

Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки – 64%, технологични продукти – 39%, почивки – 40% и книги – 21%. Що се отнася до това къде са направени покупките, по-голямата част ги правят в български електронни магазини – 45%, големи международни търговци на дребно – 20%, други международни онлайн магазини – 15% и уеб сайтове за колективно пазаруване – 21%.

Критериите, които са най-важни за българските купувачи са безплатна доставка – 62%, богат избор на категории продукти – 62%, наличието на сертифицираща система- 43% и възможност за закупуване на ваучери за намаление – 34%.

По-активна в онлайн плащанията са анкетираните във възрастова група 18-35 г., където 41% пазаруват онлайн месечно, но разликата между тях и анкетираните от възрастовата група 36-55 г., е много малка – само 3%.

Добави коментар