40% от българските потребители пазаруват онлайн няколко пъти всеки месец

4286024173_87f8347016_b

Ново проучване на Visa, което обхваща аудитория на възраст между 18 и 55 г., живееща в големите градове в страната - София, Варна, Бургас, Пловдив, Шумен и др., показва, че 40% от българските потребители пазаруват онлайн няколко пъти всеки месец.

Красимира Райчева, мениджър на Visa за България съобщи, че в сравнение с 2015 г. това е стабилен ръст от 7%, като българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания. Близо 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания - това се дължи на промяната в потребителските навици.

Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки - 64%, технологични продукти - 39%, почивки - 40% и книги - 21%. Що се отнася до това къде са направени покупките, по-голямата част ги правят в български електронни магазини - 45%, големи международни търговци на дребно - 20%, други международни онлайн магазини - 15% и уеб сайтове за колективно пазаруване - 21%.

Критериите, които са най-важни за българските купувачи са безплатна доставка - 62%, богат избор на категории продукти - 62%, наличието на сертифицираща система- 43% и възможност за закупуване на ваучери за намаление - 34%.

По-активна в онлайн плащанията са анкетираните във възрастова група 18-35 г., където 41% пазаруват онлайн месечно, но разликата между тях и анкетираните от възрастовата група 36-55 г., е много малка - само 3%.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.