Изкуствен интелект, добавена реалност: Кои ще са водещите технологични тенденции в туризма през 2019 г.?

more-Pixabay

През 2019 г. технологиите, базирани на изкуствен интелект, ще продължат да навлизат с бързи темпове в туристическия бранш. Компаниите от сектора все по-често ще залагат на виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR), за да удовлетворят потребностите на потребителите и да се отличат от конкурентите си.

Това прогнозира международната компания DataArt, която проектира, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения.

За да отговорят на новите предизвикателства, представителите на туристическия сектор в глобален план ще повишат инвестициите си в технологични иновации. Компанията очертава и пет основни тенденции:

Изкуственият интелект ще подобрява обслужването на клиентите и ще спестява ресурси

Вече е налице значителен прогрес при внедряването на AI решения в туристическият бранш. Според прогнозите на DataArt, тази тенденция не само ще продължи, но и ще се засили през следващата година. Способността на технологиите, базирани на изкуствен интелект, да подобрят нивото на клиентското обслужване, като в същото време спестяват човешки ресурси, прави AI изключително подходящ за сектора на туризма. Това е предпоставка за внедряването на подобен тип решения с още по-бързи темпове през 2019 г.

Добавената реалност ще се превърне в иновативен инструмент за маркетинг

От триизмерните изгледи на хотелите и хотелските стаи до игри с добавена реалност - всичко това се очаква да набира скорост през идната 2019 година. Въпреки сравнително бавното внедряване на технологиите, базирани на AR до момента, очакванията са да станем свидетели на все по-сериозната им роля в близко бъдеще. "2019 г. ще е времето, в което добавената реалност ще има нарастващо значение като иновативен инструмент за маркетинг и персонализация и ще станем свидетели на все по-нестандартни начини, чрез които представителите на туристическия бранш ще изготвят офертите и рекламните си продукти" смята Макс Жданов, вицепрезидент на дивизията "Travel & Hospitality" в DataArt.

Технологиите ще премахват нуждата от посредници

Тенденциите показват, че потребителите все повече предпочитат решения, позволяващи самообслужване и избягване на посредниците, а през 2019-та индустрията все по-успешно ще отговаря на тези изисквания. Ще ставаме свидетели на повишаване на технологиите, които премахват необходимостта клиентът да си взаимодейства с консултант или туроператор, за да завърши резервацията или покупката на туристически продукт, сочат прогнозите на DataArt. Това спестяване на време и осигуряване на удобство ще е полезно, както за потребителите, така и за компаниите от сектора на туризма. По-нататъшните подобрения в тази посока ще намалят проблемите със самообслужващите системи, за да осигурят надеждност и сигурност.

Гласовите асистенти ще навлизат все повече

Гласовите технологии вече са разпространени в много индустрии и тяхното навлизане в сферата на туризма и хотелиерството ще се увеличава с впечатляващ темп. Нарастването на мобилни гласови решения и гласовите асистенти в „умните домове“ е предпоставка туристическият сектор също да внедрява все по-активно подобни решения. Днешните потребители очакват удобство и бързина повече от всякога, а технологиите за гласово разпознаване и гласовите асистенти ще се превърнат в жизненоважен компонент, чрез който туристическата индустрията да посрещане тези изисквания.

Приложните програмни интерфейси ще оказват все по-съществено влияние

Интегрирането на технологиите се превърна в сериозно предизвикателство за сектора през последните години. Представителите на туристическия бранш са изправени в условия на засилена конкуренция, което изисква от тях да въвеждат нови технологии, без в същото време да увеличават сложността на управлението им. Разширяването на приложните програмни интерфейси (API) ще се засили през 2019 г., за да се даде възможност за ефективна комуникация и синхронизация между цялата гама от технологични системи, използвани в индустрията.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.