Speedy предоставя възможност за картово плащане на момента

speedy

Ръстът на електронната търговия променя традиционния бизнес модел не само на търговците на дребно, но и на обслужващите компании като куриерските фирми. По данни на организацията eMarketer през 2016 г. обемът на електронната търговия в световен мащаб ще достигне близо 2 трилиона долара, равняващи се на близо 9% от общия обем на продажбите на дребно. В България приходите от електронна търговия през настоящата година се очаква да достигнат близо 500 млн. долара, по информация на европейския статистически портал Statista.com, като прогнозите са за ръст, изпреварващ този на физическите продажби.

Въпреки интеграцията на различни възможности за разплащания директно през платформите за онлайн търговия, много от клиентите у нас все още предпочитат да заплатят директно при доставката.

По данни на технологичната компания Mastercard обаче все повече български картодържатели търсят електронното плащане  - директно с картата си или с мобилен телефон – в момента на доставка.

Данните от проучването MasterIndex 2016, което правим регулярно на българския пазар, сочат че 20% от картодържателите биха искали куриерите да предлагат възможност за плащане чрез ПОС терминал”, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония. “За да адресира тази пазарна нужда, една от най-големите куриерски компании у нас -  Спиди АД -  вече оборудва с мобилни ПОС терминали всички свои куриери, така че вместо само в брой, както беше до момента, крайните клиенти вече ще могат да плащат и с карта при доставката”, добави Манова.

Новото решение е базирано на мобилни ПОС терминали, внедрени от Уникредит Булбанк, които позволяват електронно разплащане с банкова карта или мобилен телефон директно на служителя в момента на доставката.

Навлизането на новите технологии и бързата им адаптация от потребителите налага промяна в ритъма на компаниите, за да бъдат предпочитани и конкурентоспособни” каза Светослава Дичева – търговски директор на Спиди АД.  “Този проект е част от стратегията ни да предоставяме качествена и съвременна услуга на нашите клиенти, а Mastercard ни помогна за мотивацията на нашите служители при въвеждането на проекта.”, допълни още  г-жа Дичева и уточни, че наскоро компанията е представила на българския пазар концепцията за автоматична пощенска станция, където картовите плащания също са възможни.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.