Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | December 17, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Социалните придобивки са ефективен инструмент за повишаване на мотивацията на служителите

Социалните придобивки са ефективен инструмент за повишаване на мотивацията на служителите
Miglena Ivanova

Все повече работодатели в България припознават програмите за социални придобивки и възнаграждения като един от най-ефективните методи за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на резултатите и представянето на компанията.

Според компанията Содексо достъпът до различни социални и спортни придобивки влияе за привлекателността на една компания също толкова, колкото и финансовите облаги, които се предлага на заетите в нея.

Резултатите от проучване, реализирано от AON през 2016 г. сред 15 793 служители в 58 компании от 12 индустрии в България показват, че за почти 94% от анкетираните социалните придобивки са особено важни за тяхната ангажираност към компанията. Почти всички респонденти се обединяват около твърдението, че допълнителните стимули са ключов фактор за оставането им във фирмата, в която работят, както и за привличането на нови служители.

Според AON нивото на ангажираност на служителите в България през 2016 г. остава стабилно. 65% от всички анкетирати служители твърдят, че се чустват ангажирани и допринасят за бизнес успеха на своя работодател. Този резултат поставя България на челните места в Централна и Източна Европа. Най-малко ангажирани са служителите в Литва, Латвия и Естония следвани от Полша и Турция.

Според изследването българските служители, които са част от мултинационални компании, са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите в изцяло български компании. В същото време обаче служителите в изцяло българските компании намират по-голям баланс между работа и личен живот.

Най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители на възраст до 25 години (56%). Най-ангажирани се оказват работещите в групата 55+ години (65%).

Анализът на AON по сектори на българската икономика показва, че най-ангажирани са служителите от “Фармация” (92%). Сектор “ИТ” е вторият в класацията, а сектор “Аутсорсинг услуги” заема една от последните позиции, тъй като едва 36% споделят, че в компанията, в която работят, има ефективен процес, който им помага да идентифицират правилно областите си за развитие. Заедно с това само 47% от участниците, заети в “Аутсорсинг услуги”, са абсолютно съгласни с твърдението, че работодателят им ги мотивира достатъчно.

В икономически по-развитите страни финансовите компенсации губят своята привлекателност. Според Boston Consulting Group повишението на заплатата е последвано от 2-3-седмично щастие. Изследване относно първите 10 фактора за щастие на работното място, проведено с повече от 200 хил. служители по цял свят, показва, че най-ценено от служителите е признанието за тяхната работа. Високата заплата е едва на 8-ма позиция, посочва компанията.

Добави коментар