Българският производител на състезателни коли SIN Cars планира борсов дебют

181-13126automotive-lighting-GE-468x278

Българският производител на състезателни коли SIN Cars International, които участват в европейското аматьорско състезание GT4, планира да се листне на борсата, за да финансира разширяването си на пазара на електромобили, пише Bloomberg.

Производителят на спортни модели, който се бори с марки като Porsche, Aston Martin и Maserati, иска да набере 20 млн. лева от първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ) следващата година. Това разкри собственикът на SIN Cars Росен Даскалов в интервю в завода на компанията в Русе, съобщава investor.bg.

„Целта ни е да продаваме мултифункционален малък градски автомобил, който да се ползва за куриерски доставки, таксиметрови услуги и превози“, коментира 47-годишният Даскалов. „Европейските градове имат нужда от такъв тип транспорт. Градските центрове скоро ще бъдат затворени за дизелови коли. Китай е далеч, а ние можем да предложим по-добро качество“.

Даскалов, който е второ поколение автомобилен състезател, планира да предложи около 40% от акциите на специално създадено за целта дружество, което ще има за цел да финансира производството на малките изцяло електрически автомобили.

SIN Cars очаква годишни приходи от продажби за 2018 г. в размер на 2,3 млн. долара. Тя произвежда около 50 специални състезателни автомобила годишно за клиенти в САЩ, Южна Америка и Австралия.

Създадената преди пет години SIN Cars се представи на автосалона в Женева през март, където показа своя електромобил S1, който е с начална цена от 40 хил. евро. Пътуването с електромобили извън градовете може да бъде предизвикателство, тъй като все още няма достатъчно развита мрежа от станции за зареждане в повечето европейски градове, коментира Даскалов. И все пак има пазарна ниша за малки градски електромобили, при които по-ниските скорости позволяват и по-ниски производствени разходи.

Новата електрическа платформа L-City на Даскалов ще бъде представена в Женева през следващата година. Тя ще се предлага в няколко модификации, вариращи от малки камиони за доставки до леки автомобили.

Конкуренцията в случая ще е с технологии, създавани от компании като Piaggio & C. и Polaris Industries. С пробег от 150 км автомобилът ще е с базова цена от 10 хил. евро, коментира Даскалов.

С първичното публично предлагане ще се заеме "ЕЛАНА Трейдинг".

Производствената линия L-City е проектирана с годишен капацитет от 20 хил. превозни средства, които ще са насочени към европейския пазар. Стартът на серийното производство е планиран за 2020 г.

"Мечтата ми е да правя по 30-40 коли на ден, което е реалистично за пазара, в който се фокусираме – големите градове в Европа“, коментира той.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.